Budowanie wizerunku firmy w internecie to wielokierunkowy proces. Dowiedz się, jak założyć stronę internetową, która będzie atrakcyjnym narzędziem komunikacji z klientami.
- Przygotuj plan, który będzie punktem wyjścia do stworzenia atrakcyjnej i funkcjonalnej strony www realizującej cele biznesowe.
- Zadbaj o rozwój strony, która będzie źródłem aktualnych informacji i odpowiedzią na bieżące potrzeby klientów.
- Szanse na sukces w biznesie zwiększają się dzięki stronie dopracowanej wizualnie i technicznie oraz zoptymalizowanej pod kątem SEO.
Jakie znaczenie ma strona internetowa w obecnych realiach?
Prezentacja i sprzedaż usług oraz produktów, ułatwienie dostępu do informacji dla użytkowników, globalny zasięg — firma, która dysponuje stroną internetową, wie, jak ważnym jest narzędziem w dzisiejszym cyfrowym świecie. Strona www to niezawodny i elastyczny sposób kształtowania firmowego wizerunku. Dzięki możliwości stworzenia dowolnego projektu graficznego dopasowanego do tożsamości wizualnej firmy łatwiej dotrzeć do świadomości potencjalnych klientów. Właściciele firm dążący do sukcesu w biznesie powinni mieć świadomość, że posiadanie strony internetowej to nie tylko zachcianka, ale konieczność.
Jak stworzyć własną stronę internetową krok po kroku
Tworzenie stron internetowych wymaga szerokiej wiedzy z wielu dziedzin, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom. Jak stworzyć własną stronę internetową, aby była nowoczesnym narzędziem skutecznie pozyskującym nowych klientów? Sprawdź, kolejne kroki, które prowadzą do powstania strony wspierającej funkcjonowanie biznesu w wirtualnym świecie:
- Cele i planowanieDobry plan to podstawa stworzenia strony www, która realizuje swoje cele. Na tym etapie należy zastanowić się, nad rodzajem strony oraz funkcją, jaką ma pełnić. Czy będzie to prosta wizytówka informacyjna, witryna sprzedażowa, a może strona edukacyjna w formie bloga? Precyzyjne określenie przeznaczenia strony oraz grupy docelowej jest istotne ze względu na prowadzone działania — zamieszczenie odpowiednich treści czy funkcji, które będą wspierać cele strony.
- Wybór systemu CMSPopularnymi systemami CMS (Content Management System), na bazie których można stworzyć stronę, są WordPress dla mniejszych firm bądź Joomla dedykowana bardziej rozwiniętym przedsiębiorstwom. Dostępność do wielu wtyczek pozwalających dostosować stronę do własnych oczekiwań i bezproblemowa obsługa, którą wystarczy poprzedzić krótkim szkoleniem to ważne atuty tych systemów.
- Stworzenie projektuAspekt wizualny jest kluczowy, aby strona internetowa została zauważona i była zapamiętana przez osoby wertujące zasoby internetu. Ważne, aby odnaleźć swój indywidualny styl, który pokochają Twoi klienci. Estetyczna grafika, ale i możliwość swobodnego poruszania się po witrynie sprawią, że doznania odbiorców będą pozytywne, co zdecydowanie zwiększy szansę na ich powrót.
- Dodawanie treściZamieszczone na stronie treści są źródłem informacji dla klientów, dlatego powinny być napisane klarownym i łatwym do zrozumienia językiem. Proste zdania, wyróżnione najważniejsze informacje i zastosowanie języka korzyści to główne cechy wysokiej jakości tekstów. Warto pamiętać o tym, że treści stworzone zgodnie z zasadami SEO są premiowane przez wyszukiwarki, dzięki czemu znajdują się wyżej na liście wyszukań.Sprawdź również: Czym jest copywriting?
- TestowanieTylko intuicyjna i sprawnie działająca strona spełni oczekiwania klientów, dlatego przed uruchomieniem należy sprawdzić jej funkcjonowanie pod kilkoma względami:
- czy funkcje witryny, tj. formularz kontaktowy, koszyk lub formularz logowania, działają bez zarzutu,
- poprawność wyświetlania strony w różnych przeglądarkach,
- skontrolowanie prędkości ładowania strony (speed test),
- poprawność wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych,
- optymalizację pod kątem wyszukiwarek — czy w meta tagach, nagłówkach i treściach są uwzględnione odpowiednie słowa kluczowe.
- PublikacjaPo przejściu powyższych etapów nadszedł czas na opublikowanie strony, czyli udostępnienie użytkownikom internetu. W ramach tego kroku wykonywana jest konfiguracja hostingu i domeny, przenoszenie plików za pomocą narzędzi FTP czy konfiguracja bazy danych.Dowiedz się: Ile kosztuje zrobienie strony internetowej.
Rozwój strony — ciągłe doskonalenie witryny jest ważne!
Strona www jest wizytówką firmy, więc należy zadbać o jej stały rozwój i aktualizację. Wprowadzane zmiany dotyczące dostępnych usług i produktów, cen, danych firmy, informacji o promocjach i innych parametrów jest niezwykle ważne, aby klienci zawsze byli na bieżąco z ofertą. Zadbanie o aktualizowanie strony i poprawność zawartych na niej treści, sprawia, że utrzymujesz komunikację z użytkownikami na najwyższym poziomie. Dzięki systemom CMS, które są przystępne w obsłudze, samodzielna aktualizacja treści nie powinna stanowić problemu. Edytując treści we własnym zakresie, oszczędzasz czas.
Niezależnie od skali działania i wielkości przedsiębiorstwa stałe monitorowanie zawartości strony jest niezbędną czynnością. W ten sposób Twoi klienci mają poczucie pewności, że korzystają z usług odpowiedzialnego przedsiębiorcy. Zyskujesz zadowolenie klientów oraz przewagę nad konkurencją.
Dlaczego warto zainwestować we własną stronę www?
Strategia planowania i wykonania strony jest złożonym procesem, ale warto dołożyć starań, aby była użyteczna i pięknie się prezentowała. Środki poświęcone na budowę strony zwrócą się, jeśli poszczególne etapy zostaną dopracowane w najdrobniejszym szczególe. Strona www pod warunkiem, że jest dokładnie przemyślana i profesjonalnie zaprojektowana, ma wiele zalet:
- Rozwijanie marki osobistej lub biznesowej Strona internetowa to wizytówka w sieci zarówno dla młodych firm, jak i tych działający na rynku wiele lat. Stanowi niezbędne narzędzie do budowania reputacji i zwiększania rozpoznawalności.
- Łatwy dostęp do informacjiWitryna pełni funkcję informacyjną. Umożliwia dostarczanie niezbędnych i aktualnych danych o produktach, usługach, które dostępne są dla klientów całą dobę. Jest to dla nich niezwykle wygodne, ponieważ mogą sprawdzić potrzebne informacje w dogodnym dla siebie momencie.
- Widoczność na skalę globalną Internet to okno otwarte na cały świat. Strona www opublikowana w sieci, jeśli jest odpowiednio pozycjonowana, dotrze do ludzi nie tylko w skali lokalnej, ale również globalnej. Dzięki profesjonalnej witrynie zyskasz zasięg, którego nie osiągnie sklep stacjonarny.
- Wsparcie działań marketingowych Prowadzenie działań marketingowych jest niezbędne, jeśli świadomość o istnieniu firmy ma mieć jak największy zasięg. Profesjonalnie zoptymalizowana strona jest doskonałym narzędziem do prowadzenia kampanii marketingowych i sposobem na dotarcie do określonej grupy docelowej.
- Budowanie relacji i zaufaniaProfesjonalna strona buduje zaufanie w oczach klientów. Dzięki zamieszczonym referencjom i opiniom zadowolonych klientów zyskujesz wiarygodność. To również idealne miejsce do pokazania certyfikatów poświadczających doświadczenie i umiejętności zdobyte w danej dziedzinie.
- Monitorowanie aktywności użytkowników Dzięki narzędziom monitorującym ruch na stronie można śledzić zachowania użytkowników i na podstawie przeprowadzonych analiz dokonywać odpowiednich zmian na stronie. Dzięki wyciągniętym wnioskom łatwiej dostosować stronę do potrzeb klientów.
Strona internetowa jest inwestycją w rozwój firmy. Jeśli potrzebujesz wsparcia specjalistów, którzy zajmą się budową i optymalizacją Twojej strony, skontaktuj się z nami.