Content marketing — dlaczego warto zadbać o dobre treści?

Content marketing, czyli marketing treści jest niezbędnym narzędziem dla firm, które chcą budować relacje z docelowymi odbiorcami. Nie tylko pomaga szerzyć wiedzę o firmie i jej ofercie, ale także służy do budowania zaufania i lojalności wśród klientów. W ramach content marketingu tworzone są wysokiej jakości, przydatne treści, które mają zaangażować użytkowników internetu np. do zakupu produktów. Dobrze jest mieć świadomość, że zamieszczanie użytecznych treści w odpowiednich miejscach może zadecydować o sukcesie firmy.

  • Opanowanie strategii content marketingu i korzystanie z wielu kanałów komunikacji pozwoli dotrzeć do szerokiego grona nowych klientów.
  • Umiejętnie prowadzony marketing treści jest świetną alternatywą dla tradycyjnych reklam.
  • Twórca treści jest ekspertem, który przekazuje rozwiązanie problemu i opisuje korzyści produktu lub usługi dla klientów.

Czym jest content marketing?

Content marketing to tworzenie i rozpowszechnianie treści wartościowych dla potencjalnych klientów. Wartościowych, czyli zawierających odpowiedzi na nurtujące pytania i rozwiązujące ich problemy. Tego typu przekaz stosuje się w celu przyciągnięcia, zaangażowania i utrzymania jasno określonej grupy odbiorców. Profesjonalny marketing treści jest dla firm skutecznym sposobem na dotarcie do wielu osób bez konieczności polegania na tradycyjnych nachalnych i niezbyt lubianych reklamach. Może być wykorzystywany do wielu różnych celów, takich jak zwiększanie ruchu w witrynie, budowanie świadomości marki, zwiększanie liczby potencjalnych klientów i nie tylko.

Dowiedz się więcej: Czym jest copywriting?

Od czego zacząć pisanie perswazyjnych treści sprzedażowych?

Perswazyjne pisanie w ramach copywritingu biznesowego to forma sztuki, która wymaga opanowania słów i umiejętności tworzenia przekonujących argumentów. Podczas przygotowywania treści ważne jest koncentrowanie się na odbiorcach w celu uzyskania maksymalnego efektu. Innymi słowy, należy tworzyć komunikaty, które napędzają wyniki. Chcąc to osiągnąć, potrzebna jest wiedza o tym, kim są odbiorcy i czego szukają. Rozumiejąc ich potrzeby i pragnienia, można tworzyć treści, które będą miały wpływ na użytkowników, czyli rozbudzą w nich pozytywne emocje i zaufanie w stosunku do marki. Zyskując lojalność klientów, firma może osiągnąć pożądane rezultaty sprzedażowe.

Aby treści były dobre, należy zadbać o wyróżniający się, zapadający w pamięć styl pisania dopasowany do odbiorcy — wieku czy stylu życia. Spersonalizowane treści pomagają zbudować silną więź z czytelnikami. Treści, aby przyciągnąć uwagę odbiorców, powinny być świeże, interesujące i odzwierciedlać aktualne trendy.

Elementy tekstu sprzedażowego i ich wpływ na czytelnika

Przygotowanie skutecznych i przydatnych treści wymaga zarówno kreatywności, jak i umiejętności technicznych. Niezwykle ważna jest wiedza o tym, co i jak napisać — to umiejętność dobierania właściwych słów, używania przekonujących argumentów i aktywnego języka. Odpowiedni dobór tematów i obrazowe opisy są kluczem do tworzenia treści, w które odbiorcy chętnie się zagłębiają, zwiększając tym samym ich zaangażowanie.

Poniżej wymieniliśmy elementy, o których należy pamiętać podczas pisania treści w ramach content marketingu:

I Przekonujące nagłówki → zwrócenie uwagi odbiorcy

Stworzenie skutecznego nagłówka jest niezbędne, aby zatrzymać uwagę czytelnika i zachęcić go do przeczytania reszty treści. Przekonujące nagłówki mają moc przyciągania czytelników. Powinien zawierać istotę zawartych w nim treści i zapewnić jasny wgląd w to, dlaczego warto zapoznać się z danym tekstem.

II Opisy → wciągające jak dobra historia

Przekaz powinien być trafny i przejrzysty, dlatego warto stosować krótkie zdania i obrazowy język. Treść powinna dawać możliwość zapoznania ze szczegółami, a także zawierać rozwiązanie problemu i odnosić się do potrzeb osób poszukujących odpowiedzi na pytania dotyczących oferty i samej firmy.

III Wezwania do akcji → nakłonienie do podjęcia działania

Wezwanie do działania jest jednym z najważniejszych elementów treści. Używanie go jest koniecznością, ponieważ zachęca czytelników do zrobienia kolejnego kroku, np. od eksperckiego wpisu blogowego przejdzie do zakładki z konkretnym produktem. Dzięki dobrze przygotowanemu wezwaniu do działania możesz zainspirować ludzi do natychmiastowej akcji. Dobre wezwanie do działania powinno być jasne, łatwe do zrozumienia i bezpośrednie, dając czytelnikom poczucie pilności, aby nie wahali się przed podjęciem następnego kroku.

Content marketing — gdzie zamieszczać treści?

Treść jest podstawą każdej cyfrowej strategii marketingowej. Jest to niezbędne narzędzie do angażowania, edukowania i wywierania wpływu na klientów. Treści mogą mieć różne formy np.:

  • pisaną — posty, artykuły,
  • grafiki — zdjęcia, infografiki, banery,
  • nagrania — filmy instruktażowe, podcasty.

Treści można zamieszczać w takich miejscach, jak:

  • Strony i sklepy internetowe

Witryny internetowe są niezawodnym narzędziem za pośrednictwem, którego można dostarczać klientom szczegółowe informacje o produktach lub usługach. Internet sprawił, że zakupy stały się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej, a wraz z rozwojem sklepów internetowych copywriting e-commerce stał się istotną częścią strategii biznesowej. Angażujące i przekonujące opisy produktów przyciągną klientów i przekonają ich do zakupu.

Sprawdź: Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

  • Media społecznościowe

Kanały mediów społecznościowych mają duży zasięg, dlatego świetnie nadają się do budowania relacji z potencjalnymi klientami. Zamieszczając krótkie formy treści z dopasowaną do nich grafiką, możesz pokazać firmę od tej bardziej ludzkiej strony, wypromować konkretne pozycje z oferty, wspomnieć o ważnych wydarzeniach czy sukcesach. Bezpośrednia narracja pozwoli nawiązać bliższą relację z osobami obserwującymi profil, będącymi stałymi lub przyszłymi klientami.

  • Blog

Blog stanowi łatwy dostęp do wiedzy i świetnie nadaje się do tworzenia angażujących treści i budowania silnej tożsamości marki. Mogą to być teksty poradnikowe dotyczące nowości produktowych, samouczki i instrukcje pokazujące, jak korzystać z danego produktu. Treści blogowe są znakomitym narzędziem wspierającym rozpoznawalność marki, jednak ich bieżące przygotowanie wymaga sporych nakładów czasu i wysiłku. Pozwala nie tylko zaprezentować swoją wiedzę, a odnośniki do niej można udostępniać w wielu miejscach np. mediach społecznościowych.

Dlaczego warto zadbać o profesjonalny copywriting sprzedażowy?

Profesjonalny copywriting sprzedażowy jest niezbędny dla każdej firmy, która chce dotrzeć do docelowych odbiorców i przekształcić ich w klientów. Atrakcyjne treści mogą pomóc firmom wyróżnić się na tle konkurencji i posłużyć do zaprezentowania unikalnych wartości firmy, które odróżniają je od innych konkurentów na rynku.

Zadbaj o tę część strategii marketingowej, jeśli chcesz:

  • zwiększyć ruch na stronie lub sklepie,
  • zbudować bazę lojalnych klientów oraz tworzyć z nimi więzi i długotrwałe relacje,
  • poprawić rankingi strony w wyszukiwarce,
  • zwiększyć widoczność produktów i podnieść ich sprzedaż

Aby Twoja firma mogła się rozwijać w dłuższej perspektywie, musisz tworzyć treści o doskonałej jakości. Inwestycja w wysokiej jakości copywriting biznesowy na pewno się opłaci. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz, abyśmy przygotowali angażujące treści, dzięki którym pozyskasz nowych klientów.