Marketing deweloperski – jak skutecznie sprzedawać nieruchomości?

Wielu deweloperów ma trudności ze znalezieniem nowych klientów i sfinalizowaniem transakcji mimo dopracowanej oferty. Chcąc odnieść sukces w branży deweloperskiej, nie wystarczy dysponować świetnymi projektami nieruchomości. Trzeba zająć się ich promocją. Internet ułatwia ludziom znalezienie mieszkań i domów, które im się podobają, dlatego każdy deweloper powinien wykorzystać te możliwości, inwestując w profesjonalny marketing deweloperski w sieci.

  • Odpowiednia strategia marketingowa jest niezbędna, jeśli firma deweloperska ma pozyskiwać nowych potencjalnych klientów i zawierać większą liczbę transakcji.
  • Strona internetowa połączona z pozycjonowaniem spowoduje, że oferta nieruchomości trafi do szerokiego grona odbiorców.
  • Celem marketingu deweloperskiego jest maksymalne ułatwienie klientom odszukanie idealnej nieruchomości poprzez przejrzystą i atrakcyjną prezentację dostępnych lokali, co zwiększy szansę na zakup nieruchomości.

Marketing dla deweloperów nieruchomości — od czego zacząć?

Jeśli jesteś deweloperem, prawdopodobnie szukasz najlepszych sposobów na zdobycie klientów i efektywną sprzedaż swoich nieruchomości. Choć Twoim atutem jest wysoki standard inwestycji, które realizujesz z wielką dokładnością i z wykorzystaniem najlepszych materiałów oraz innowacyjnych metod konstrukcyjnych, warto mieć kolejnego asa w rękawie. Internetowy marketing dla deweloperów stanowi doskonałe wspomaganie sprzedaży. Obejmuje cały zbiór działań, które są niezbędne do skutecznego promowania oferty wśród przyszłych inwestorów. Zadania te mogą przybierać różne formy, o których dowiesz się więcej z dalszej części artykułu.

poznanie lokalnego rynku i konkurencji oraz zdobycie wiedzy na temat potrzeb osób poszukujących nieruchomości. Te wytyczne są niezbędne i stanowią fundament pod przygotowanie skutecznej strategii.

Marketing dewelopera nieruchomości — gdzie promować swoją ofertę?

Jako deweloper na pewno chcesz, aby Twoja marka była rozpoznawalna i zwiększała sprzedaż. W internecie istnieje wiele opcji promowania swojej oferty, ważne jest, aby wybrać te, które najlepiej odpowiadają Twoim celom biznesowi i budżetowi, który chcesz na nie przeznaczyć. Kluczem do osiągnięcia tego celu, jest dobór odpowiednich kanałów komunikacji, które pomogą Ci w rozpowszechnieniu informacji o Twoim produkcie i dotarcie do potencjalnych inwestorów.

Najbardziej popularne rozwiązania, dzięki którym deweloper może wypromować swoją ofertę to:

  • Strona internetowa wspierana przez pozycjonowanie.
  • Aktywne udzielanie się w mediach społecznościowych.
  • Systematycznie aktualizowany blog z wiadomościami branży nieruchomości.
  • Opracowywanie i uruchamianie kampanii reklamowych np. w wyszukiwarce Google (AdWords) czy social mediach.

Strona internetowa w marketingu deweloperskim

Promowanie inwestycji deweloperskich w internecie jest zdecydowanie łatwiejsze, jeśli dysponujesz dopracowaną stroną www. Proces tworzenia strony internetowej rozpoczyna się od pomysłu, a kończy uruchomieniem w pełni funkcjonalnej witryny. Obejmuje kilka etapów, takich jak badania, strategia, tworzenie szkieletów, projektowanie i wdrażanie. Tak wiele działań wymaga zaangażowania kilku osób specjalizujących się w użyteczności stron (UX), grafice, programowaniu, pisaniu treści.

Strona to potężne narzędzie marketingowe i powinna zawierać ofertę obejmującą wszystkie dostępne nieruchomości, które będzie można łatwo wyselekcjonować za pomocą wyszukiwarki mieszkań. Potencjalni klienci, ustawiając parametry w odpowiednich polach, mogą w szybki sposób otrzymać listę mieszkań czy domów najlepiej wpisujących się w ich oczekiwania. Tym, co powinno znaleźć się w konfiguratorze to m.in. lokalizacja inwestycji deweloperskiej, cena całościowa, cena za metr kwadratowy czy powierzchnia.

Landing page, która może mieć postaci jednej strony, bardzo dobrze się sprawdza, jeśli chcesz wypromować wybraną nieruchomość. Ten typ strony w zwięzły sposób prezentuje cechy i udogodnienia konkretnej inwestycji oraz umożliwia odwiedzającym bezpośredni kontakt z zarządcą obiektu. Taka strona będzie dobrym rozwiązaniem, w przypadku gdy masz do zaoferowania niesamowitą nieruchomość i chcesz, aby potencjalni goście się o niej dowiedzieli. Jeśli nie masz czasu czy funduszy na pełną stronę www, zlecasz stworzenie strony docelowej. Klienci dotrą do landing page, klikając np. na baner reklamowy. Jest to doskonały przykład łączenia działań marketingowych.

Dowiedz się więcej o stronach dla deweloperów: Strony www dla deweloperów – jak wygląda marketing nieruchomości?

5 najlepszych praktyk marketingu deweloperskiego w mediach społecznościowych

Media społecznościowe stały się cennym narzędziem wykorzystywanym w działaniach marketingowych i promocji nieruchomości. To doskonały sposób na zaprezentowanie treści, które pokażą, że Twoja nieruchomość będzie atrakcyjnym zakupem. Aby rozpocząć, musisz określić swoją grupę docelową i dostosować do niej język i ton postów. Promowanie swojej nieruchomości w mediach społecznościowych nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy trochę wysiłku i odpowiednia strategia.

Poniżej znajduje się pięć najlepszych praktyk stosowanych w mediach społecznościowych, które uzupełniają marketing branży deweloperskiej.

  1. Publikuj angażujące treści Ważne jest, aby publikować wysokiej jakości, interesujące treści, które sprawią, że ludzie będą wracać po więcej. Wciągający tekst, atrakcyjnie opisujący inwestycje i ich zalety zwiększy liczbę obserwujących, wypromuje Twoją markę i zwiększy liczbę wyświetleń.
  2. Zamieszczaj wysokiej jakości grafiki i zdjęcia Jeśli publikujesz informacje o zakończonych budowach oraz dostępnych nieruchomościach, pamiętaj, aby zamieścić piękne zdjęcia bądź wizualizacje, które działają na wyobraźnię klienta i szczegółowo opisują to, co czyni je tak wyjątkowymi. Atrakcyjne treści wizualne przyciągną uwagę potencjalnych klientów.
  3. Udostępniaj aktualne informacje Prezentowanie aktualnych informacji o inwestycjach pomoże obserwatorom profilu być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży deweloperskiej, a także uświadomi im, że Twoja firma jest ważnym i godnym zaufania graczem na rynku. To sprawi, że użytkownicy będą aktywnie obserwować profil.
  4. Nawiąż kontakt z obserwującymi Marketing deweloperów to również komunikacja z klientami. Ważne jest, aby nawiązywać kontakt z obserwującymi, odpowiadając na pytania, komentując posty, co stworzy więź z osobami, które śledzą Cię online. W ten sposób wzbudzasz zainteresowanie i budujesz zaufanie.
  5. Zadbaj o regularne dodawanie wpisów w social media Regularne publikowanie daje możliwość nawiązania kontaktu i interakcji z obserwującymi. Pomaga również utrzymać wiadomość na pierwszym planie w umysłach ludzi. Istnieje wiele strategii publikowania treści, ale najlepiej jest publikować według spójnego harmonogramu.

Media społecznościowe to nieocenione narzędzie dla każdej firmy działającej na rynku nieruchomości. Daje potencjalnym klientom bezpośrednie połączenie z Twoją firmą. Korzystając z mediów społecznościowych, zyskujesz zasięgi, angażujesz obserwujących, promujesz swoją stronę internetową dewelopera.

Dlaczego deweloperzy powinni dbać o marketing?

Marketing to proces promowania i sprzedawania produktów lub usług. Nie chodzi tylko o reklamę, ale także o komunikację z potencjalnymi klientami. Marketing jest istotną częścią każdej firmy deweloperskiej, ponieważ zwiększa świadomość marki i pomaga budować trwałe relacje z klientami. Branża deweloperska powinna dbać o marketing, ponieważ jest to kluczowy czynnik sukcesu.

Na rynku funkcjonuje wiele firm deweloperskich, więc ważne jest, aby opracować swój własny niepowtarzalny wizerunek, który pozwoli wyróżnić się z tłumu i sprawi, że ludzie go zauważą i będą wiedzieć o Twojej firmie. Powinieneś skupić się na działaniach promocyjnych, ponieważ to sposób na zbudowanie silnej i lojalnej bazy klientów. Kluczem jest planowanie z wyprzedzeniem i zastanowienie się nad różnymi gałęziami marketingu, których będziesz potrzebować dla swojej firmy.

Marketing dewelopera – dlaczego warto skorzystać ze wsparcia doświadczonej firmy?

Bycie zauważonym w cyfrowym świecie może być trudne do osiągnięcia. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samemu zająć się rozpowszechnianiem swojej oferty w sieci, możemy zostać opiekunem marketingowym Twoich inwestycji, projektując stronę i zajmując się jej promocją. Pomożemy Ci zostać zauważonym w znacznie lepszy sposób, niż możesz to zrobić na własną rękę. Stworzymy strategię marketingową, a następnie zrealizujemy ją w sposób, który zapewni dotarcie z przekazem do szerokiego grona odbiorców.

Co zyskujesz, korzystając z pomocy fachowców od marketingu dla deweloperów?

  • Dokładnie przygotujemy kierunek działań marketingowych dopasowanych do branży deweloperskiej.
  • Wsparcie na wszystkich etapach — od realizacji strony www po jej promocję.
  • Gwarancję skuteczności — pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania, zwiększenie ruchu na stronie i podniesienie efektywności sprzedaży.
  • Opracowanie strategii reklamy z uwzględnieniem opłacalności działań.

Inwestycja w marketing deweloperski — czy to się opłaca?

Inwestowanie w marketing dla deweloperów to świetny sposób na poprawę widoczności oferty firmy oraz zyskanie silnej przewagi na tle konkurencji. Odpowiednie wykorzystanie techniki marketingu deweloperskiego przyczyni się do rozwoju firmy, dlatego dopasujemy strategię do indywidualnych cech Twojej działalności. Dzięki umiejętnie dobranym działaniom promocyjnym do charakteru firmy zbudujesz silną markę, stworzysz poczucie wspólnoty z klientami i pozyskasz ich lojalność.

Zapoznaj się z poniższymi zaletami, dzięki którym nie będziesz mieć wątpić w opłacalność Twojej inwestycji w marketing deweloperski.

  • Twoja marka zapisze się w świadomości ludzi.
  • Zdobędziesz nowych klientów.
  • Pomoże w rozwoju Twojej firmy.

Marketing dla dewelopera jest złożonym procesem, który w całości może być trudny do opanowania przez osoby, które nigdy nie miały styczności z tym zagadnieniem, dlatego chętnie zajmiemy się kompleksowo — stworzeniem strony i pozycjonowaniem.