Małe firmy czy potrzebna im strona?

Czy każda mała firma potrzebuje strony www? Internet jest w dzisiejszych czasach tak istotną częścią życia, że posiadanie witryny internetowej jest niezwykle ważne dla przedsiębiorstw, również tych działających na mniejszą skalę. Strony firmowe to wszechstronne, niezawodne narzędzie, którym warto dysponować, aby dotrzeć ze swoją ofertą do swoich klientów. W tym artykule szczegółowo omówimy korzyści płynące z posiadania własnej witryny internetowej dla małych firm.

  • Dopasuj stronę www do swojej firmy i wykorzystaj ją jako źródło przydatnych informacji, z którego będą korzystać Twoi klienci.
  • Mała firma może czerpać wiele profitów z posiadania nowoczesnej witryny internetowej m.in. wizerunkowych (budowanie zaufania) czy sprzedażowych (zyski finansowe).
  • Strona internetowa dla małej firmy powinna być przejrzysta, czytelna i wizualnie zachęcająca, aby pozyskiwać jak największą ilość klientów.

Podejmowanie decyzji o zbudowaniu strony internetowej dla małej firmy

Internet stał się integralną częścią naszego życia, wnikając w jego każdą sferę czy to prywatną, czy biznesową. Ludzie używają sieci do robienia zakupów, korzystania bankowości czy utrzymywania kontaktu z innymi osobami. Można zaobserwować, że w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił wzrost liczby osób, które chcą założyć własny biznes w formie on-line, a co za tym idzie stworzyć własną stronę internetową.

Budowa strony internetowej dla swojej firmy to bardzo ważna decyzja, ponieważ wymaga sporych nakładów zarówno czasu, jak i pieniędzy. Strony internetowe buduje się na podstawie ściśle określonych wytycznych. Decyzja dotycząca zaprojektowania i uruchomienia strony będzie mądra, jeśli zostanie podjęta na podstawie realnych potrzeb firmy.

Jeśli chodzi o zaprojektowanie i prowadzenie strony internetowej dla małej firmy, wiele osób staje przed tym samym dylematem, czy robić to samodzielnie, czy nie. Jednym z głównych powodów, dla których wiele osób nie podejmuje tego wyzwania, jest obawa, że ich strona internetowa będzie borykać się ze zbyt wieloma problemami technicznymi. Jednak zlecając to zadanie na zewnątrz, będziesz mieć pewność, że witryna zostanie utworzona sprawnie i bez żadnych problemów, które mogłyby wynikać z Twojej niewiedzy i braku doświadczenia w projektowaniu stron.

Jak stworzyć stronę internetową dla swojej małej firmy?

Wielu początkujących przedsiębiorców nie wie, jak stworzyć stronę internetową dla swojej firmy. W związku z tym, jeśli nie masz w tym żadnego doświadczenia, najlepiej pokusić się o zatrudnienie profesjonalnego projektanta stron internetowych. Taki wykonawca udzieli profesjonalnego wsparcia na wszystkich etapach tworzenia witryny. Warto, bo strona internetowa jest wizytówką firmy i musi być dobrze wykonana, aby wyróżniała się na tle innych, konkurencyjnych stron i wyglądała naprawdę profesjonalnie.

Firmowa strona www dla małego przedsiębiorstwa, oczywiście regularnie aktualizowana i odświeżana, jak najbardziej przyda się Twojej firmie. Witryna jest znakomitym sposobem na pozyskiwanie klientów, ale żeby tak się stało, trzeba zadbać o jej najwyższą jakość. Prawidłowo skonstruowana witryna, o którą będziesz dbać, stanie się stabilnym źródłem nowych kontaktów i osób zainteresowanych współpracą z Twoją firmą.

Mała firma to pojęcie dość ogólne, dlatego przed utworzeniem strony należ je sprecyzować. Na rynku istnieje wiele działalności o różnorodnym charakterze, dlatego przygotowanie projektu poprzedza poznanie specyfiki danej branży i konkretnej firmy. Dzięki wnikliwej analizie projektant jest w stanie wydobyć zalety i cechy charakterystyczne dla określonego biznesu, co pozwala stworzyć stronę firmową skrojoną na miarę indywidualnych oczekiwań. Bliższe poznanie firmy pozwoli wyeksponować jej atuty na stronie www i zaprezentować je w pełnej krasie jak największej liczbie odbiorców.

Strona www dla małej firmy – 5 podstawowych elementów

Strona internetowa jest ważnym narzędziem marketingowym dla firmy. Stanowi świetny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów, reklamę produktów i usług oraz budowanie wiarygodności. Dobrze zaprojektowana strona internetowa może również pomóc firmom dotrzeć do większej liczby osób.

Biznesowa strona internetowa małej firmy jest najważniejszym kanałem dotarcia do klientów. Musi być zaprojektowana w taki sposób, aby spełniała najważniejsze kryteria projektowe takie jak zadbanie o to, by była łatwa w obsłudze i nawigacji, zawartość serwisu, która powinna być aktualna i merytoryczna, natomiast projekt estetyczny i jednocześnie funkcjonalny.

Co powinno znaleźć się na firmowej stronie? Oto wyszczególnionych pięć kluczowych elementów witryny biznesowej, które gwarantują sukces witryny internetowej małej firmy:

  1. Dobrze zaprojektowana strona głównaStrona główna powinna robić dobre pierwsze wrażenie, a więc być atrakcyjna zachęcająca i łatwa w nawigacji. Treść na stronie głównej powinna być skierowana do odwiedzających i nakierowywać ich na pożądane działanie. Dobrze zaprojektowana strona główna ma łatwe w obsłudze menu, wyróżniające się logo, przejrzysty projekt i przyjemne kolory.
  2. Przyjazny dla użytkownika system nawigacjiŁatwe w obsłudze systemy nawigacji są niezwykle przydatne w przypadku stron www. Systemy nawigacyjne powinny być intuicyjne, niezawodne i pomagać odwiedzającym w szybkim i skutecznym znalezieniu tego, czego szukają na Twojej stronie. Systemy nawigacji powinny ułatwiać odwiedzającym przeglądanie witryny i filtrowanie treści.
  3. Jasne wezwania do działania (CTA)Jasne wezwania do działania (CTA) są niezbędne dla każdej firmowej strony. Te wezwania do działania mają na celu zachęcenie odwiedzających do podjęcia pożądanych działań. Napisy na przycisku CTA powinny być proste, bezpośrednie i używać przekonującego języka, który jest zarówno informacyjny, jak i jasny. Sam przycisk natomiast musi rzucać się w oczy, co można uzyskać, stosując wyraziste kolory.
  4. Aktualna zawartość – optymalizacja treści Kiedy firmy inwestują w swoją stronę internetową, głównym celem jest pomoc w rozwoju i osiągnięciu sukcesu. Każda strona internetowa powinna zawierać regularnie aktualizowane treści zawierające najważniejsze informacje, aby odwiedzający witrynę nie znudzili się, czy nie byli wprowadzani w błąd starymi informacjami. Ważne jest również, aby upewnić się, że treść zawiera odpowiedzi na pytania lub potrzeby odwiedzających.
  5. Estetyczny wyglądProjektowanie polega tylko na tym, aby projekt był estetyczny, czyli wszystkie jego elementy (zdjęcia, grafiki, układ treści, kolorystyka) tworzyły spójną, przyjemną dla oka i jednocześnie funkcjonalną całość. Chodzi również o upewnienie się, że została przygotowana odpowiednia ilość podstron, a wszystkie treści są łatwo dostępne i łatwe do odczytania. Projekt strony internetowej powinien być wykonany w taki sposób, aby uzupełniał i wzbogacał treść, a nie ją przesłaniał.

Dowiedz się więcej: Czym jest layout strony internetowej?

Jakie funkcje strony www są przydatne dla małych firm?

Małe firmy mogą odnieść sukces w erze cyfrowej, ale muszą być kreatywne i mieć strategię marketingową. Strona internetowa dla małej firmy jest jedną z możliwości, która może skutecznie przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do działania. Interaktywne funkcje zamieszczone w witrynie są przydatne dla małych firm, ponieważ pomagają zwiększyć, widoczność online i dotrzeć do nowych klientów, którzy na pewno zapamiętają ciekawie skonstruowaną stronę www. To z kolei spowoduje większą sprzedaż produktów.

Niektóre z najważniejszych interaktywnych funkcji podkreślających atrakcyjność strony www. Podczas tworzenia stron internetowych warto wykorzystać m.in.: ruchome galerie zdjęć, dynamiczny baner w formie wideo, animowane ikonki, rozwijane menu, okienko chatu czy panel formularza kontaktowego umożliwiający klientowi wysłanie zapytania. Strona internetowa to narzędzie, które powinno pomóc Ci osiągnąć cele marketingowe i zapewnić wartość dla Twoich klientów. Elementy spójne z wizerunkiem firmy, ale jednocześnie dopasowane do klienta staną się wartością dodaną strony i wpłyną pozytywnie na zaangażowanie osób odwiedzających stronę.

Dlaczego mała firma potrzebuje strony www?

Witryna małej firmy to świetny sposób na promocję produktów lub usług i dotarcie do potencjalnych klientów. Jeśli masz dopracowaną witrynę internetową, możesz liczyć na to, że zatrzymasz klientów, udostępniając im łatwą w nawigacji witrynę zawierającą wszystkie potrzebne informacje.

Istnieje wiele powodów, dla których warto stworzyć własną witrynę internetową dla małych firm. Jednym z najważniejszych powodów jest to, że pomoże ci to zbudować zaufanie wśród docelowych odbiorców. Twoja strona internetowa jest cyfrową reprezentacją Twojej firmy i pokazuje, kim jesteś i czym się zajmujesz.

  • Przedstawisz ofertęNie ma lepszego sposobu na zaprezentowanie tego, czym się zajmujesz niż pokazanie tego na stronie internetowej. Liczy się przejrzystość (wygodne w użyciu menu) i przystępny język (zrozumiałe i zawierające konkrety opisy), ponieważ klient chce szybko znaleźć produkty i usługi, których szuka.
  • Podkreślisz to, czym się wyróżniaszZaprezentuj swoje umiejętności i pokaż swoje mocne strony. Na szczególną uwagę zasługują m.in. kwalifikacje, bo przecież nie każdy potrafi robić to, co Ty. Pamiętaj, że specjalistyczna wiedza branżowa jest w cenie. Jeżeli potrafisz rozwiązać problem, z którym boryka się wiele osób, jesteś zwycięzcą.
  • Nawiążesz szybki kontakt z klientemW internecie wygrywa ten, kto daje się łatwiej znaleźć. Zamieszczając na stronie w odpowiednich miejscach swoje dane kontaktowe, potencjalny klient będzie mógł skontaktować się z Tobą bez problemu. Dobrym rozwiązaniem jest formularz, który skraca proces kontaktu z firmą – wystarczy wpisać maila, wiadomość i kliknąć „Wyślij”.
  • Pokażesz realizacjeMasz dużo zrealizowanych zleceń, z których jesteś zadowolony? Pokaż w prosty sposób, czego dokonałeś do tej pory. Ludzie szukający usług, lubią wiedzieć i widzieć, jak firma pracuje, jak duże ma doświadczenie, czy jest rzetelna i dokładna. Strony małych firm powinny mieć estetyczną i bogatą galerię zdjęć z realizacjami
  • Pochwalisz się opiniamiKupując coś pierwszy raz, lubisz poznać zdanie innych osób na temat danego produktu? Na pewno odpowiedź jest twierdząca. To samo dotyczy usług. Przedstawienie na stronie www referencji pochodzących od zadowolonych klientów znacznie zwiększy prawdopodobieństwo skorzystania z Twojej oferty.

Warto pomyśleć o nowej stronie www dla małej firmy

Strona www dla małej firmy ciekawa wizualnie, zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek i dobrze wyświetlająca się na każdym urządzeniu to wizytówka i niezawodna metoda na pozyskanie klientów.

Nieważne czy budujesz domy, pracujesz w branży kosmetycznej, sprzedajesz sprzęt AGD bądź prowadzisz kancelarię adwokacką. Jeżeli jakość Twoich usług jest wysoka i chcesz trafić do szerokiego grona klientów, potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej. Skontaktuj się z nami, a pomożemy zaprojektować i wdrożyć stronę, dzięki której Twoja oferta produktowa będzie widoczna dla użytkowników internetu.