Karta produktu, czyli jak perfekcyjne zaprezentować produkt w sklepie www

Karta produktu, czyli jak perfekcyjne zaprezentować produkt w sklepie www

Przeglądając produkty w sklepie, na pewno lubisz dokładnie im się przyjrzeć, aby wiedzieć, czy przedmiot, który masz zamiar kupić, spełnia Twoje oczekiwania. To ważny etap procesu zakupowego, ponieważ właśnie wtedy podejmujesz decyzję czy kupujesz dany towar bądź też z niego rezygnujesz. Wnikliwy rekonesans przeprowadzany jest szczególnie wtedy, gdy klienci mają do czynienia z nowymi produktami, co w sklepie stacjonarnym jest łatwiejsze niż sklepie internetowym. Szczegółowa karta produktowa ułatwi to zadanie.

  • Prawidłowa prezentacja produktu w sklepie on-line ma kluczowe znaczenie w procesie sprzedaży.
  • Uwzględnienie wszystkich elementów, jakie powinna zawierać karta produktu, ułatwi klientowi podjęcie decyzji o zakupie.
  • Dopracowana karta katalogowa produktu ułatwia sprzedaż produktów, z którymi klienci mają styczność pierwszy raz.

Co to jest karta produktu w sklepie internetowym?

Sklepy www mają utrudnione zadanie, ponieważ sprzedają produkty, których klienci nie są w stanie fizycznie dotknąć i obejrzeć przed dokonaniem zakupu. W tym celu należy stworzyć karty produktowe, które przypisane są wszystkim produktom z osobna.

Można do nich dotrzeć z poziomu menu sklepu podzielonego na odpowiednie kategorie, co ułatwia klientom odnalezienie szukanych produktów. Klikając wybraną kategorię – odpowiednik półki sklepowej, zostaje wyświetlona lista wszystkich produktów w formie miniatur zdjęć z nazwami i innymi atrybutami, które każdy właściciel sklepu może wprowadzać według uznania. To właśnie po wybraniu konkretnego produktu pojawi się przypisana do niego karta produktu.

Strona produktowa powinna zostać stworzona według sprawdzonego schematu, który zapewni przejrzystość i bezproblemowe zapoznanie się z charakterystyką produktu.

Jaką rolę odgrywa karta produktowa?

Zanim przejdziemy do dokładnego przedstawienia elementów strony produktowej, zatrzymamy się, aby przybliżyć jej funkcje. Przede wszystkim jest źródłem informacji niezbędnych dla klientów, bez których nie będą w stanie podjąć decyzji zakupowej. W związku z tym niezwykle istotne jest, aby zamieścić możliwie jak najbardziej szczegółowe dane, które będą przedstawione w sposób czytelny i zrozumiały.

Ponadto skrupulatnie przygotowana karta daje poczucie bezpieczeństwa. Klienci, mając dostęp do kluczowych parametrów czy wysokiej jakości zdjęć są pewni tego, co kupują

Z czego składa się strona produktowa sklepu www?

Od samego początku umiejętnie opracowana strategia prezentacji produktu ułatwi stworzenie kart produktowych, które spełniają swoją funkcję. Warto zadbać o najważniejsze elementy tych stron, aby każdy klient mógł z łatwością zapoznać się z ofertą sklepu.

  1. BreadcrumbsW dosłownym tłumaczeniu to okruszki chleba, które są być może niepozornym, ale bardzo ważnym elementem każdego sklepu internetowego. Jest to nic innego jak przedstawienie poszczególnych etapów drogi, jaką klient przebył do momentu pojawienia się na stronie produktu. Jej zapis wygląda tak: strona główna/kategoria/podkategoria/produkt.
    Można powiedzieć, że każdy z tych etapów jest okruszkiem chleba, który po kliknięciu pozwala powrócić na wybrany poziom. Breadcrumb pozwalają swobodnie poruszać się po podstronach sklepu, co zdecydowanie wpływa na wygodę klientów.
  2. ZdjęciaObowiązkowym atrybutem karty produktu są zdjęcia, które powinny być wyraźne i oddawać najdrobniejsze szczegóły. Warto pamiętać, że klienci poznają oferowane produkty, mając do dyspozycji jedynie zdjęcia i opis, więc fotografie muszą przedstawiać zarówno produkt w całości, jak również zaprezentować go pod różnymi kontami oraz w zbliżeniach.Dobrze, jeśli zdjęcia na wszystkich kartach wyglądają spójnie i są zrobione w jednym stylu. Dzięki takiemu zabiegowi prezentacja produktów wygląda estetycznie i profesjonalnie.
  3. Nazwa produktu Istotnym elementem jest nazwa produktu, która powinna być czytelna dla klientów, dokładnie odnosić się do sprzedawanego przedmiotu, a także opierać się na słowach kluczowych. Zachowanie precyzji w ustalaniu nazwy ułatwi klientom odnalezienie szukanego towaru, jednak ważne jest, aby nie była zbyt długa i najlepiej, jeśli zamyka się w ilości 75 znaków z uwzględnieniem spacji.
  4. CenaJedną z najważniejszych informacji pojawiających się na karcie produktu jest cena. Wyróżnienie ceny i umiejscowienie jej w widocznym obszarze strony spowoduje, że będzie łatwo dostrzegalna dla klientów. Podane ceny muszą być aktualne i jeśli zostały obniżone, należy zamieścić informację, że jest to najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni.
  5. OpisSzczegółowy i unikatowy opis stanowi ważne uzupełnienie zdjęć produktów. Można w nim zawrzeć to, czego nie widać na zdjęciach, a także zaprezentować zalety produktu. Dobrze, jeśli klienci dowiedzą się, co zyskają, kupując dany produkt. Zobrazowanie korzyści zwiększy szansę na sprzedaż. Na końcu opisu powinno pojawić się zdanie zawierające wezwanie do działania (CTA), czyli zachęcenie do zakupu.Dowiedz się więcej: Jak tworzyć opisy produktów?
  6. Konfiguratory Sklepy sprzedające spersonalizowane produkty np. biżuterię, mogą zastosować w swoim sklepie specjalny panel, za pomocą którego klienci samodzielnie ustawią parametry danego produktu. Dobierając kolor, rodzaj materiału czy napis, jaki ma zostać wygrawerowany na wybranym przedmiocie w łatwy sposób, stworzą produkt, który wpisuje się w indywidualne preferencje.
  7. Stan magazynowy i ilość wybranych sztukWidoczność dostępnej ilości produktów znajdujących się w magazynie jest ważnym źródłem informacji dla klientów. Dzięki niej od razu dowie się, czy będzie mógł zamówić oczekiwaną ilość produktów, co oznaczy w odpowiednim polu.
  8. Przycisk dodania do koszykaAktywny przycisk, który znajduje się w bliskim sąsiedztwie ceny. Może zostać wyróżniony wielkością, rzucającym się w oczy kolorem bądź ciekawym kształtem. Wyeksponowany przycisk z tekstem „Dodaj do koszyka” nie będzie budził wątpliwości i zmotywuje klientów do kliknięcia.
  9. OpinieWiele osób przed dokonaniem zakupu lubi zapoznać się z opiniami innych kupujących. Czy dany towar spełnił ich oczekiwania, jak wyglądała obsługa, czy przyniósł oczekiwane rezultaty – moduł z opiniami jest źródłem przydatnych informacji i pozwala zdobyć zaufanie nowych użytkowników.

Karta produktu – jakie ma znaczenie dla klientów i sprzedawców?

Pierwsze sekundy są niezwykle istotne, aby zatrzymać uwagę klientów, dlatego warto zadbać o staranne opracowanie strony produktowej. Zachęcająca wizualnie i bogata w niezbędne informacje wzbudzi zaufanie wśród klientów, zwiększając tym samym szansę, że zdecydują się na zakup towarów, a także powrót po te same lub inne produkty.

Dla sprzedawców karta produktu dopasowana do specyfiki branży to sposób na wygodną i schematyczną prezentację szczegółów produktów. Uporządkowany sklep, w którym klienci bez problemu odnajdują poszukiwane produkty, to duma każdego właściciela oraz sposób na wyróżnienie się spośród witryn sprzedażowych konkurencji.

Jaki wpływ na SEO ma karta katalogowa produktu?

Poprawnie skonstruowana karta produktu jest ważna również dla działań SEO. Zastosowanie niezbędnych elementów, zamieszczenie unikatowych treści dla każdego produktu, zachowanie zasad UX (doświadczenia użytkownika) czy wprowadzenie słów kluczowych to wybrane działania, wspierające pozycjonowanie pozwalające zwiększyć widoczność sklepu w sieci. Spełniająca powyższe kryteria karta produktu zostanie wysoko oceniona i pojawi się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu, który będzie zawierał profesjonalnie wyglądające karty produktowe? Skontaktuj się z nami – mamy doświadczenie i sztab sprawdzonych specjalistów.