Klient odwiedzający sklep internetowy oczekuje, że łatwo znajdzie w nim potrzebne produkty, dlatego tak ważne jest zadbanie o jego profesjonalną budowę, w tym stworzenie prawidłowych opisów produktów. To, w jaki sposób asortyment zostanie zaprezentowany w sklepie online, może mieć ogromny wpływ na powodzenie sprzedaży. Nic w tym dziwnego, bo wchodząc do sklepu stacjonarnego, też na pewno lubisz kiedy wszystko jest idealnie ułożone i na swoim miejscu.
- Unikalne opisy produktów są jednym z najważniejszych elementów sklepu internetowego.
- Odpowiednio skonstruowane treści pomagają klientom w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów.
- Najlepsze opisy produktów są nie tylko informacyjne, ale także kreatywne i wciągające.
Czym są opisy SEO produktów w sklepach internetowych?
Opisy SEO produktów znajdują się na stronie sklepu przypisanej do konkretnego produktu. Tuż obok innych elementów, takich jak zdjęcia, czy konfigurator, umożliwiający dopasowanie parametrów do indywidualnych potrzeb, umieszcza się treści, które służą do wyczerpującego i interesującego przedstawienia produktu. Razem są swego rodzaju demonstracją produktu, którego klienci nie mogą zobaczyć czy dotknąć na żywo. Można zatem powiedzieć, że opis produktu zastępuje sprzedawcę.
Treści te powinny być umiejętnym połączeniem kreatywności i suchych faktów. Lekki styl pisania ułatwia przyswajanie informacji, angażuje i pozwala zgrabnie przemycić specyfikację techniczną, która nie musi być nudna. Zoptymalizowane pod SEO są szczegółowe i chwytliwe, a ich celem jest zachęcenie klientów do zakupu produktów. Opisy stanowią więc ważną część strategii marketingowej firmy.
Opisy znajdujące się na karcie produktu zazwyczaj są pisane przez samych sprzedawców lub profesjonalnych autorów treści, czyli copywriterów. Często wybierana jest przed przedsiębiorców druga opcja, gdyż wbrew pozorom przygotowanie opisów produktów nie jest proste, ponieważ wymaga uwzględnienia wielu wytycznych.
Od czego zacząć tworzenie kreatywnych i angażujących opisów produktów?
Tworzenie opisów produktów należy rozważać w takich kategoriach jak tworzenie projektu strony czy sklepu internetowego. Jest to proces twórczy składający się z wielu aspektów i wymagający odpowiedniego przygotowania — zebrania niezbędnych informacji, wykonania planu działania i wdrożenia niezbędnych elementów oraz wytycznych. Warto być skrupulatnym, bo przemyślana konstrukcja opisu i jego zawartość stanowi klucz do sukcesu sprzedażowego.
Chcąc stworzyć dobry opis produktu, najpierw należy poznać swoich odbiorców i określić cel opisu. Ze względu na to, że tego typu treści używane są do sprzedaży produktów i usług, mogą być również wykorzystywane w wielu innych działaniach marketingowych, warto bardzo dokładnie przemyśleć zawartość treści przed przystąpieniem do pisania. Ważne jest również, aby zrozumieć, jakiego rodzaju informacji szukają klienci, gdy odwiedzają sklep internetowy. Po zgromadzeniu tych danych można zacząć pisać zwięzłe i kreatywne opisy dla każdego produktu w sklepie.
Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, treści te świetnie wpiszą się w strategię marketingową i zaczną zarabiać. Jeśli opisy produktów przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, wówczas można powiedzieć, że są skuteczne.
Jakie elementy powinny zostać zawarte w opisach produktów?
W tym miejscu powinna się naleźć informacja, co odróżnia produkt od innych w tej samej kategorii. Warto podać przykłady tego, jak produkt pomógł ludziom rozwiązać ich problemy lub osiągnąć ich cele.
- Na początku najlepiej opisać korzyść dla klienta, czyli co zyska, kupując dany produkt. Dobrze jest zacząć od zaskoczenia — angażujący wstęp rozpoczęty emocjonalnym i kreatywnym zdaniem otwierającym przyciągnie uwagę czytelnika. To sprawi, że będzie chciał przeczytać więcej opisu, a to zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży produktu.
- Dostarczenie czytelnikowi wszystkich niezbędnych informacji o produkcie w tym jego cechach, zaletach, przydatnych funkcjach i specyfikacjach. To moment przygotowania krótkiego zarysu technicznego, ale z zachowaniem spójnego stylu, aby treść była nadal zachęcająca do czytania.
- Na końcu w opisie produktu należy dodać zdanie z CTA. Zakończenie wezwaniem do działania zachęci czytelników do zakupu produktów lub zarejestrowania się w usługach.
Ważnym dodatkiem wspierającym działanie opisów produktów są metaopisy, czyli krótkie fragmenty tekstu, które można znaleźć w oknie lub na karcie przeglądarki internetowej. Są one często używane do streszczania treści na stronie internetowej i dostarczania dodatkowych informacji o witrynie lub jej produktach i usługach.
Zasady tworzenia opisów, które sprzedają
Obok dobrych jakościowo, rzeczywistych zdjęć produktów, opisy są najważniejszą częścią strony produktowej. Działają jak pomost między produktem a klientem. Dają im wyobrażenie o tym, co kupują i dlaczego powinni zainwestować pieniądze w daną rzecz. Ważne jest, aby te opisy były wciągające i przekonujące. Idealny opis produktu powinien być jasny, zwięzły i wystarczająco zachęcający, aby przekonać ludzi, że ten produkt jest im potrzebny.
Jak tworzyć najlepsze opisy produktów dla swojego sklepu online? Sposobów, aby stworzyć wartościowy opis produktu dla sklepu internetowego, jest wiele, a poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, których warto przestrzegać.
- Umieść niezbędne informacje ukazujące cechy produktuTekst powinien zawierać szczegółowe informacje na temat zastosowania produktu, jego wyglądu czy wymiarów i być na tyle angażujący, aby klienci chcieli go kupić. Należy upewnić się, że opis zawiera wszystkie niezbędne informacje, dzięki którym klienci będą wiedzieli, co kupują i poznają produkt w niemal namacalny sposób.
- Zachowaj przejrzystość i bądź zwięzłyPonadto tekst musi być zwięzły, przejrzysty i zachęcający do czytania, co można uzyskać poprzez usuwanie zbędnych słów i używanie krótszych zdań. Takie zabiegi korzystnie wpłyną na czytelność treści. Niezwykle istotne jest formatowanie tekstu, czyli zadbanie o jego wygląd. Stosowanie krótkich akapitów, wypunktowanie najważniejszych cech produktu, czy pogrubienie istotnych fragmentów, sprawi, że klientowi łatwiej będzie wybrać ważne dla niego informacje.
- Pisz tak, jakbyś rozmawiał osobiście z klientemZa pośrednictwem słowa pisanego można skutecznie nawiązać kontakt z klientami. Używanie konwersacyjnego tonu i komunikatywnego języka jest znakomitym sposobem, aby zdobyć sympatię klientów. Opisy produktów powinny być napisane w sposób łatwy do odczytania i interesujący z punktu widzenia potencjalnych klientów.
- Dodaj osobowość i pokaż swoją kreatywnośćOryginalność jest kluczowym aspektem pozwalającym wyróżnić się na tle konkurencji. Niepowtarzalne opisy podkreślą indywidualny charakter marki, dzięki czemu łatwiej zostanie zapamiętana przez klientów i trwale zapisze się w ich świadomości.
- Używaj słów, które sprawią, że klienci będą chcieli kupić Twój produktPodczas tworzenia opisu produktu ważne jest, aby zawrzeć wszystkie informacje o produkcie, ale także użyć kreatywności i odwołania emocjonalnego, aby zainteresować klientów swoim produktem. Umieszczenie w opisie przekonujących słów, takich jak:: „najlepszy”, „sprawdzony”, „najskuteczniejszy” itp., uczynić go bardziej atrakcyjnym dla klientów. Dzięki zastosowaniu języka korzyści, potencjalny klient dowie się, co zyska dzięki zakupionemu produktowi.
- Używaj słów kluczowych, których klienci mogą szukaćOpisy produktów SEO używane są do celów marketingu online. Zoptymalizowany opis produktu pod kątem wyszukiwarek i zwiększa szanse na znalezienie go przez klientów. Szczegółowy i zawierający słowa kluczowe opis, uzyska wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania (SERP).
Czy profesjonalne opisy produktów w sklepie www to konieczność?
Odpowiedź brzmi tak. Dobry sprzedażowy opis produktu sprawi, że sklep będzie bardziej widoczny dla wyszukiwarek i klientów. Zwiększa też szanse na konwersję. Dobre opisy to nie tylko mówienie ludziom, czym jest produkt, ale także przekonanie ich dlaczego powinni go kupić.
Teksty w sklepie internetowym mają ogromną moc, ponieważ wpływają na podejmowanie decyzji klienta o zakupie. Mogą zachęcić powodując, że się wzbogacisz lub wręcz przeciwnie, odstraszyć klienta ograniczając zyski. Jeśli charakterystyka produktu nie jest dobrze napisana, może to spowodować utratę sprzedaży. Dobry opis produktu powinien dać klientowi wystarczającą ilość informacji o produkcie.Opisy produktów do sklepów internetowych są często zaniedbywane przez ich właścicieli. Powodem tego zaniedbania jest to, że uważają, że te treści nie są ważne lub nie wiedzą, jak tworzyć dobre opisy produktów. W rzeczywistości kreatywny opis produktu może mieć ogromne znaczenie dla współczynnika konwersji sklepu internetowego.
Podsumowanie powodów, dla których warto zainwestować w skuteczne opis
- są źródłem niezbędnych informacji,
- mogą pomóc przekonać klientów do zakupu produktów,
- korzystnie wpływają na pozycjonowanie,
- podnoszą estetykę sklepu,
- zoptymalizowane pod kątem SEO opisy są jednym z najlepszych narzędzi marketingowych firmy,
- pisane w oryginalny i wyróżniający się sposób pomogą budować rozpoznawalności marki lub wypromować dany produkt,
- pomagają zdobyć zaufanie klientów.
Przygotowanie opisów produktów wymaga sporego nakładu czasu oraz finansów, ale jak widać, lista zalet ich posiadania jest długa. Jeśli chcesz, aby zakładki produktowe w Twoim sklepie były naprawdę dopracowane, zainwestuj w wysokiej jakości teksty. Nie masz czasu bądź nie wiesz czy poradzisz sobie z przygotowaniem wielu opisów? Skorzystaj ze wsparcia doświadczonego copywritera. Dowiedz się więcej o copywritingu: Czym jest copywriting?
Dlaczego warto skorzystać z pomocy copywritera do stworzenia opisów produktów?
Copywriterzy to profesjonaliści specjalizujący się w pisaniu i dobrze wiedzą jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym, więc mogą być dobrą inwestycją dla wielu firm. Pomogą stworzyć lepsze opisy produktów i sprawić, że produkty zostaną klientom atrakcyjnie zaprezentowane. Wykorzystają swoje umiejętności i doświadczenie w pisaniu, aby stworzyć urzekający opis, który zachęci klienta do zakupu produktu.
Copywriter zadba również o wszelkie techniczne aspekty opisu dotyczące: formatowania tekstu, zawrze odpowiednie słowa kluczowe, upewni się, że wszystkie wyżej wymienione wytyczne zostały uwzględnione i terminy techniczne odpowiednio wyjaśnione dla tych, którzy mogą ich jeszcze nie znać.
Potrzebujesz pomocy w tworzeniu opisów produktów? Skontaktuj się z nami. Przygotujemy wartościowe treści, dzięki którym będziesz skutecznie sprzedawać swoje produkty.