Ile kosztuje zrobienie strony internetowej

Przed zakupem czegoś w sklepie zastanawiasz się, czy dana rzecz jest warta wydania akurat takiej sumy pieniędzy? Lubisz wiedzieć za co płacisz i zależy Ci na jakości produktu. Podobnie jest ze stronami internetowymi. Dobrze jest mieć świadomość, że Twoje pieniądze nie idą na marne, ale wydatkowane są rozsądnie na stronę www, która rzeczywiście się z zwróci i z czasem będzie przynosić wymierne zyski. Zatem ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

Koszt strony internetowej, a jej rodzaj?

Strona www, która zarabia to skuteczna strona, więc musisz liczyć się z tym, że wydatek w związku z tym będzie adekwatny do jej jakości. Przeglądając oferty na pewno zauważyłeś, że na rynku ceny za strony internetowe wahają się i niekiedy są bardzo rozbieżne. Dlaczego tak się dzieje i ile kosztuje zrobienie strony internetowej? W grę wchodzi wiele aspektów. Pierwszym z nich jest rodzaj narzędzia jaki jest Ci potrzebny do zdobywania „internetowych” klietnów. Na początku zastanowów się czy potrzebujesz strony internetowej, która będzie prostą wizytówką prezentującą Twoją firmę czy może chciałbyś, aby owa strona była bardziej rozbudowana. Wolisz, aby zawierała pełną ofertę Twoich usług bądź produktów, była bogata w treści oraz posiadała szczegółową galerię prezentującą Twoje realizacje? Twoje wymagania na pewno zostaną zrealizowane, ale pamiętaj, w zależności od stopnia rozbudowania koszt strony internetowej ulega zmianie i wzrasta wraz z zastosowaniem większej ilości elementów. Warto mieć na uwadze także to, że strona techniczna witryny www jest równie ważna jak jej wygląd „zewnętrzny”, a nie każdy o tym pamięta.

Koszt strony internetowej może być różny nie tylko ze względu na stopień jej zaawansowania i rozbudowania o wybrane elementy, ponieważ w grę wchodzi również cel jaki ma spełniać. Dobrym przykładem nietypowego projektu jest Landing Page, czyli strona lądowania, która otwiera się po kliknięciu w reklamę. Struktura tego typu strony nie jest skomplikowana i zawiera tylko kilka elementów, jednak wymaga dokładnego przemyślenia pod kątem treści i grafiki, by zachęcić użytkownika do wykonania zaplanowanej akcji np. pozostawienia danych kontaktowych czy zakupu konkretnego produktu.

Rodzaje stron internetowych:

Strona wizytówka

Wróćmy do stron będących prostymi wizytówkami. Może wydawać się, że tego typu strona posiada niższą rangę niż rozbudowana strona www. Jednak, decydując się na „wizytówkę”, sami będziecie mogli się przekonać jak bardzo jest przydatna i że jest niezbędnym dodatkiem w kreowaniu marketingu Twojej firmy. Mimo tego, że nie składają się z podstron, to zawierają treści, grafikę, oraz dane kontaktowe, które są niezbędne z punktu widzenia Twojego klienta. Klasyczne strony wizytówki tworzone są na szablonach, czyli gotowych wzorach.

Responsywne strony internetowe

Choć coraz więcej osób korzysta ze smartfonów i tabletów, to na pewno nie każdy wie czym jest responsywność stron internetowych. Responsywność to nic innego jak dostosowanie strony www w taki sposób, aby móc ją wygodnie przeglądać właśnie na tych urządzeniach i korzystać z niej w sposób mobilny, czyli w dowolnym miejscu w jakim tylko się znajdujemy. Warto zainwestować w responsywność strony www, jeżeli zależy Wam na wygodzie i zadowoleniu klientów, zwłaszcza, że to nie jest duży wydatek, bo rzędu ok. 600 zł.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Jeżeli masz zamiar sprzedawać produkty za pośrednictwem internetu, musisz wiedzieć, że narzędzie jakim jest sklep wymaga zupełnie innego „mechanizmu” tzn. oprogramowania, na którym jest budowany. W tym przypadku korzystamy z niezawodnego narzędzia jakim jest system Prestashop, który wybraliśmy ze względu na intuicyjny panel administracyjny, który pozwala w łatwy sposób wprowadzać zmiany chociażby w treści czy asortymencie. Pamiętajcie, że w przypadku sklepów musicie przygotować się na nieco większy wydatek, bo rzędu ponad 3000 do blisko 9000 zł.

Blog firmowy

Inwestując pieniądze w stronę internetową lub sklep liczysz na zwiększenie sprzedaży i zwielokrotnienie swoich zysków. Spośród wielu działań jakie należy podjąć w celu wypromowania strony czy sklepu, i tym samym Twojego biznesu, możemy wymienić tworzenie bloga firmowego. To co prawda płatny dodatek do strony www lub sklepu, ale który sprawi, że staną się bardziej atrakcyjne i profesjonalne. Dzięki wysokiej jakości wpisom tematycznym możemy trafić do szerszego grona klientów i zyskać miano eksperta w swojej dziedzinie.

Koszt domeny i hostingu

Kiedy już strona jest gotowa pamiętajcie o tym, że trzeba ją utrzymać, dlatego przygotujcie się na niewielkie koszty z tym związane i które ponosicie raz na rok. Tu musicie poznać takie pojęcia jak domena, czyli unikalny adres strony www oraz hosting – miejsce na serwerze, na którym przechowywane są pliki strony, bez których Twoja strona nie będzie funkcjonować. Zastanawiacie się jakie są zatem roczne koszty utrzymania strony? Jeżeli chodzi o domenę cena wynosi 70 zł, natomiast hosting to koszt 100 zł.

Co jeszcze ma wpływ na cenę strony internetowej, a o czym nie wspominaliśmy? Doświadczenie firmy i ilość wykonanych realizacji. Profesjonalne strony nie biorą się znikąd, to wiedza, która została zdobyta na przestrzeni lat. Zapoznając się z propozycją oferty firmy wykonującej strony internetowe wskazane jest przyjrzenie się realizacjom i ich jakości, co powinno rozwiać Twoje wątpliwości względem wyboru odpowiedniej firmy projektowej.

Jeżeli macie w planach zakup strony internetowej i chcecie poznać więcej szczegółów dotyczących naszych pakietów oraz to ile kosztuje zrobienie strony internetowej w naszej firmie, wejdźcie tu.

Co może zawierać strona internetowa?

Strona www, która ma przyciągnąć wielu klientów powinna składać się z kilku elementów tworzących razem przyjazną dla oka i wygodną w korzystaniu całość. Użytkownik wchodząc na stronę internetową w pierwszej kolejności zwraca uwagę na wygląd, dlatego tylko grafika wykonana przez profesjonalistę przyciągnie spojrzenia odwiedzających. Baner z oryginalnymi zdjęciami, logo zapadające w pamięć oraz intuicyjna nawigacja, mają zachęcić do pozostania na stronie oraz ułatwić odnalezienie ważnych dla klientów informacji. Użytkownicy strony będą Ci wdzięczni, że szanujesz ich czas.

Ciekawe treści to jeden z najistotniejszych atrybutów efektywnej strony internetowej. Ich zadaniem jest zaprezentowanie firmy z jak najlepszej strony – pokaż czym się zajmujesz i przekonaj użytkowników, żeby to właśnie z Twojej oferty chcieli skorzystać. Pamiętaj, że po tym jak odwiedzający zapozna się już z produktami i usługami, być może od razu będzie chciał się z Tobą skontaktować, dlatego nie może zabraknąć na stronie Twoich danych kontaktowych. Warto również zachęcić odwiedzających do działania i podpowiedzieć im co mają zrobić, zamieszczając na stronie zawołanie do akcji tzw. Call to action. Dzięki niemu zwiększysz szansę, że osoba, która znajduje się na stronie skontaktuje się z Tobą np. wypełniając formularz kontaktowy, wykonując telefon lub wysyłając maila.

Dodatkowym elementem, który powinien znaleźć swoje miejsce na firmowej stronie są pozytywne opinie Twoich dotychczasowych klientów. Zwiększą wiarygodność firmy i wzbudzą zaufanie wśród osób, które jeszcze nie skorzystały z Twoich usług. Mile widziane jest również wprowadzenie odnośnika do social media, co zdecydowanie może stanowić dodatkowe wsparcie w budowaniu renomy firmy, a co za tym idzie zdobywaniu nowych klientów.

Kogo wybrać do stworzenia strony?

Agencja, freelancer, a może generator stron? Możliwości wykonania strony internetowej masz kilka, jednak, który z nich będzie najlepszy, byś mógł cieszyć się stroną generującą dużą ilość klientów? Każdy z wariantów posiada swoje plusy, ale zapewne w pierwszej kolejności myślisz o kosztach jakie będziesz musiał ponieść. Jeżeli zależy Ci na jakości projektu, stałym kontakcie oraz profesjonalnym wsparciu technicznym, warto skorzystać z usług doświadczonej firmy projektowej, którą tworzy cały sztab specjalistów z wielu dziedzin.

Angażując do wykonania strony freelancera lub wykonując ją samodzielnie z wykorzystaniem generatora, może okazać się, że sam będziesz musiał wykazać się pewnymi umiejętnościami i wiedzą z zakresu budowy stron www. Pamiętaj, że strona internetowa to nie tylko szata graficzna i to co widać na pierwszy rzut oka, ale także zaplecze, którym jest system CMS. O ile będziesz chciał wykonać w późniejszym czasie niewielkie modyfikacje strony w postaci edycji tekstu czy dodania zdjęć, możesz nie mieć z tym większego problemu, ale pomyśl o bardziej zaawansowanych zmianach. Freelancer, który nie zawsze może być rzetelnym wykonawcą lub generatory stron, sprawdzające się do tworzenia prostych stron, mogą nie spełnić Twoich oczekiwań.

Agencja ukierunkowana na tworzenie stron www da Ci gwarancję stworzenia w pełni funkcjonalnego projektu. Jak wygląda praca firmy projektowej od zaplecza? Koordynator projektów zadba o sprawny przebieg prac, graficy przygotują nieskazitelny projekt, programiści zakodują stronę, by działała bezawaryjnie, a marketingowcy zajmą się widocznością i promocją strony w sieci… to wszystko znajdziesz w jednym miejscu.

Ile kosztuje strona internetowa w Hermer?

Wszystkim, którzy mają w planach uruchomienie strony dla swojej firmy, przygotowaliśmy pakiety zróżnicowane pod kątem ceny, dzięki temu masz możliwość dobrać stronę do własnych oczekiwań i możliwości finansowych. W zależności od tego jak ma wyglądać i co ma zawierać projekt możesz wybrać jeden z trzech wariantów. Jeżeli potrzebujesz prostej strony wizytówki powinien zainteresować Cię pierwszy pakiet, im strona bardziej zindywidualizowana, musisz przygotować się, że cena będzie wzrastać. Ceny stron internetowych w Hermer wynoszą od 2600 – 7000 zł. Więcej szczegółów dotyczących poszczególnych pakietów znajdziesz na naszej stronie.

Co wpływa na cenę stworzenia strony zaprojektowanej indywidualnie?

Przedstawiony powyżej zakres cen wykonania strony internetowej nie jest ostatecznością. Jeżeli interesuje Cię strona, która ma spełniać Twoje specjalne oczekiwania, skontaktuj się z nami, a przygotujemy indywidualną wycenę. Spersonalizowany projekt ma wiele zalet, przede wszystkim Twoja strona wyróżni się na tle konkurencji i zostanie stworzona na podstawie Twoich sugestii bądź możesz też zaufać naszej pomysłowości.

Co składa się na koszt strony www z wykorzystaniem gotowych modułów?

Masz dokładnie określone wymagania co do strony? Lubisz praktyczne i szybkie rozwiązania, więc jesteś pewny, że potrzebujesz jedynie prostej witryny dla swojej firmy? Projekt stworzony na bazie gotowych szablonów, uzupełnionych o logo, wyczerpujące treści oraz ciekawe zdjęcia, będzie dla Ciebie najlepszym wyjściem. Twoja nowa, elegancka strona zostanie dopasowana do branży, w której działasz, będzie zbudowana na nowoczesnym systemie CMS oraz stanie się źródłem wiedzy dla klientów o Twoich produktach bądź usługach.

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej lub sklepu?

Koszta poniesione na zakup strony www to nie jedyny wydatek, na który musisz się przygotować. Pamiętaj, że nieodłącznym elementem każdej witryny jest domena, a więc unikalny adres strony oraz hosting, czyli miejsce na serwerze, gdzie znajdują się wszystkie pliki strony. Wiążą się z nimi niewielkie opłaty roczne utrzymania tych usług. Jeżeli decydujesz się zarówno na domenę i hosting w naszej firmie, opłata wynosi łącznie 170 zł, a więc to koszt, który nie nadwyręży Twojego budżetu. Dla nowych klientów mamy dobrą informację, ponieważ utrzymanie domeny i hostingu przez pierwszy rok funkcjonowania strony jest darmowy.

Ile kosztuje marketing strony www?

Gotowa, dopracowana strona internetowa jest doskonałym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów, jednak czy bez odpowiedniej promocji i zabiegów pozycjonerskich będzie w pełni spełniać swoją funkcję? Skuteczność strony www uzależniona jest od jej widoczności w sieci, a najlepsze efekty osiągniemy zajmując się szeroko pojętym marketingiem. Spośród wielu skutecznych działań należy wymienić pozycjonowanie SEO z doborem najlepszych słów kluczowych, dzięki któremu strona będzie wyświetlać się na pierwszych stronach wyszukiwarki.

Do zwiększenia ruchu na Twojej stronie internetowej przyczyni się kampania Google Ads (AdWords), która polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania w Google. Pomocna w promocji Twojej strony będzie również reklama uruchomiona w ramach Facebooka, a także blog, dzięki któremu możesz zyskać w sieci opinię eksperta w swojej branży i który wspomoże pozycjonowanie.

Koszt działań marketingowych ustalany jest indywidualnie, ponieważ zależy od tego, na które z z działań się zdecydujesz. Pomożemy Ci podjąć odpowiednie kroki w tym kierunku, dopasujemy ofertę do Twojej firmy i wyślemy szczegółową wycenę.

Ile więc kosztuje strona internetowa? Co wpływa na finalną cenę?

Cenę strony internetowej możesz określić, gdy masz sprecyzowany pomysł, który odniesiesz do przygotowanych przez nas pakietów cenowych. Jeżeli interesują Cię dodatkowe funkcjonalności i nie jesteś pewny, który wariant cenowy wybrać, zgłoś się do nas, a przygotujemy na podstawie Twoich wytycznych indywidualną ofertę.