Digital marketing a strona www — jak skutecznie promować witrynę w sieci?

Czy Twoje cele biznesowe to: wyróżnienie się na rynku, trafienie z ofertą do jak największej liczby klientów, podniesienie zysków ze sprzedaży produktów/usług oraz zapisanie się w świadomości użytkowników? Jeśli chcesz osiągnąć te wszystkie założenia i skutecznie rozwijać swój biznes poprzez internet, nie możesz zapominać o szeroko pojętym digital marketingu.

  • Skuteczny digital marketing stanowi cały pakiet działań wspierających funkcjonowanie strony internetowej.
  • Wykorzystując liczne narzędzia i kanały cyfrowe, firmy mogą docierać do precyzyjnie określonych grup docelowych, zwiększać zasięgi i podnosić sprzedaż.
  • Digital marketing służy do kreowania pozytywnego wizerunku firmy, co umacnia jej pozycję i zapisuje się w świadomości klientów.

Czym jest digital marketing?

Ogólnie rzecz biorąc digital marketing (marketing cyfrowy, internetowy) to zbiór działań pozwalających nawiązać komunikację z klientami poprzez wykorzystanie internetu. Marketing cyfrowy polega na tworzeniu strategii skrojonych pod określoną grupę odbiorców i które pozwalają osiągnąć określony cel. Stosując takie zabiegi jak optymalizacja stron, kampanie reklamowe czy budowanie społeczności w mediach społecznościowych można realizować takie cele jak generowanie zainteresowania produktami/usługami, budowanie trwałych relacji bądź zwiększenie sprzedaży. Istotną częścią digital marketingu jest przeprowadzanie analiz, aby zwiększać skuteczność działań.

Wyszukiwarka internetowa a digital marketing

Wyszukiwarka Google to narzędzie internetowe, które umożliwia wyszukiwanie stron, produktów, usług i wielu innych informacji poprzez wpisywanie w odpowiednie pole słów kluczowych opisujących dane zagadnienie. Znajomość zasad funkcjonowania wyszukiwarki jest bardzo ważna, ponieważ pomaga odpowiednio zoptymalizować działania marketingowe, które z kolei pozwalają poprawić widoczność strony i skuteczność kampanii oraz zwiększyć zasięgi strony. Filarami digital marketingu są:

  • SEM (Search Engine Marketing)
    SEM to nic innego jak marketing w wyszukiwarkach internetowych, a więc ogół działań i strategii, których celem jest promowanie strony w wynikach wyszukiwania. Działania te obejmują płatne kampanie reklamowe, które uruchamiane są w obrębie wyszukiwarki, a więc są dobrym rozwiązaniem dla firm, które chcą poprawić widoczność firmy w Google. Warto jednak mieć świadomość istnienia wielu czynników niezbędnych do prowadzenia efektywnych działań SEM m.in. odpowiedniego doboru słów kluczowych, tego, jak działają algorytmy Google i narzędzia do tworzenia reklam czy posiadanie umiejętności analizowania efektów reklam. Do SEM zaliczają się m.in. płatne kampanie Google Ads (reklamy PPC pay-per-click), które stanowią nieodłączny atrybut działań SEO.
  • SEO (Search Engine Optimization)
    SEO, czyli Search Engine Optimization, to szeroki zakres działań obejmujących dostosowanie strony internetowej do wytycznych wyszukiwarki. Strona, która spełnia wymogi wyszukiwarek, pojawia się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Lepsza widoczność strony sprawia, że, więcej osób wchodzi na stronę, czyli ruch w ramach witryny wzrasta. Pozyskanie ruchu to jedno, ale trzeba zatrzymać użytkowników i nakłonić ich do działania. Jeśli strona jest dopracowana, wrasta prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów. W ramach SEO wykonuje się takie działania jak:
    • optymalizacja stron pod kątem struktury,
    • przygotowanie wysokiej jakości treści,
    • dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Strategie marketingu online — kluczowe kanały i narzędzia

Istnieje wiele sposobów na to, by dotrzeć do swoich klientów za pomocą różnego rodzaju kanałów cyfrowych. Warto jednak pamiętać, aby działania te były jak najbardziej zoptymalizowane np. pod kątem budżetu, o co najlepiej zadbają specjaliści od marketingu. Pomogą opracować cel, dobiorą odpowiednie kanały komunikacji, przeprowadzą analizy i dopracują strategię, aby osiągać jak najlepsze wyniki w ramach założonego wcześniej celu.

Przykładowe rodzaje działań przeprowadzanych w ramach digital marketingu:

  • Kampanie AdWords
    Kampanie reklamowe z Google Ads to reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania i nie tylko, które opierają się na precyzyjnie dobranych słowach kluczowych. Dokładnie dobrane frazy umożliwiają dotarcie do ściśle określonej grupy odbiorców. W ramach kampanii AdWords uruchamiane są m.in.: reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania, remarketing (reklamy przypominające wyświetlające się użytkownikom, którzy już byli na stronie), reklamy displayowe (graficzne lub w formie filmu pojawiające się na stronie), reklamy na YouTube.
  • Marketing treści
    Jednym z podstawowych elementów digital marketingu są atrakcyjne treści, które pojawiają się na stronach internetowych czy w reklamach. Wysokiej jakości teksty marketingowe zamieszczane w odpowiednich miejscach, powinny stanowić źródło informacji dla klientów, np. dotyczących produktów lub usług, bądź zawierać rozwiązanie danego problemu (teksty poradnikowe). Treści to świetne narzędzie marketingowe, które można wykorzystać w celu budowania zaufania i wzmacniania więzi z klientem.
    Dowiedz się więcej: Content marketing — dlaczego warto zadbać o dobre treści?
  • Social media marketing — obsługa mediów społecznościowych
    Regularne wpisy w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram są potwierdzeniem dla klientów, że firma aktywnie działa na rynku. Największą szansę na przyciągnięcie uwagi dają wpisy dotyczące najświeższych realizacji, nowości czy promocji. Atrakcyjnie podane treści zwiększą prawdopodobieństwo podjęcia interakcji i w konsekwencji zwiększenia organicznych zasięgów oraz dotarcia do jeszcze większej liczby użytkowników. Ważne jest podejmowanie dialogu z osobami, które np. zadają pytania dotyczące produktów czy usług. Jeśli zostałeś zauważony przez klientów, wykorzystaj tę szansę, aby nawiązać z nimi pozytywną relację.
  • E-mail marketing
    Kolejnym kanałem będącym istotnym składnikiem digital marketingu jest komunikacja poprzez internetową skrzynkę pocztową. Jest to rozwiązanie wymagające odpowiedniego podejścia do klienta, aby skutecznie budować listę swoich odbiorców. Listę subskrybentów można tworzyć za pomocą dostępu do ekskluzywnych ofert, promocji, e-booków, newslettera itp. Spersonalizowane komunikaty dopasowane do określonej grupy odbiorców oraz stosowanie CTA zwiększają szansę na powodzenie kampanii.

Efektywny digital marketing pozwala dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców, zachowując jak największy zasięg. Ponadto należy uwzględnić to, by osiągnąć cel w możliwie najkrótszym czasie i przy poniesieniu jak najniższych kosztów. Oczywiście sukces uzależniony jest od umiejętności i wiedzy osoby, która zajmuje się opracowaniem strategii marketingowej.

Skuteczny marketing cyfrowy. Najważniejsze korzyści dla firm

Jeśli nie chcesz, aby Twoja strona www służyła tylko do wyglądania, ale przynosiła Ci wymierne korzyści, zaprzyjaźnij się z pojęciem digital marketingu. Zadbanie o promocję strony w internecie to obowiązek każdego przedsiębiorcy, który ma zamiar dotrzeć do jak największej liczby klientów. Niezależnie od branży, w jakiej działasz, prowadząc biznes, nie możesz tylko istnieć, musisz kierować się skrupulatnie opracowaną strategią.

Wykorzystując marketing internetowy, zyskujesz naprawdę wiele:

  • zasięg Twojej firmy staje się globalny, a nie tylko lokalny,
  • lepiej poznajesz swoich klientów i dowiadujesz się, jakie mają potrzeby,
  • generowany jest większy ruch na stronie, poprawia się konwersja i pozyskujesz nowych klientów,
  • zwiększasz zyski i generujesz oszczędności,
  • budujesz rozpoznawalność maki,
  • zyskujesz zaufanie i lojalność klientów.

Wykorzystaj potencjał swojej firmy, dopracowując strategię marketingową, dzięki której zyskasz nowych klientów i zdobędziesz przewagę nad swoją konkurencją. Digital marketing to działania wielopłaszczyznowe, dlatego, jeśli potrzebujesz pomocy, chętnie udzielimy wsparcia w tym zakresie — skontaktuj się z nami.