Chcesz pokazać nowy produkt, poinformować o ciekawej promocji i zachęcić do wzięcia w niej udziału, a może podarowanie e-booka w zamian za przesłanie danych kontaktowych? Jeśli wiesz, co masz do zaproponowania swoim klientom, wykorzystaj niezawodne narzędzie, dzięki któremu wzbudzisz w nich zainteresowanie. Cele marketingowe można realizować na wiele sposobów, a jednym ze skuteczniejszych jest tworzenie landing page.
- Dobra strona docelowa sprawi, że odwiedzający pozostaną na stronie wystarczająco długo, aby podjąć pożądaną akcję.
- Ściągniesz klientów na landing page, umieszczając w odpowiednich miejscach kierujący do niej link.
- Skuteczne strony docelowe zamieniają odwiedzających w klientów.
Landing page – co to jest?
Landing page (strona docelowa lub strona lądowania) to samodzielna strona internetowa stworzona specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej lub reklamowej. Pozwala skoncentrować klientów wokół wybranego produktu lub usługi. Jej zadaniem jest zachęcenie osób przeglądających ofertę do podjęcia konkretnego działania np.:
- dokonania zakupu,
- skorzystania z formularza kontaktowego,
- zapisania się do subskrypcji newslettera.
Krótko mówiąc, landing page jest przeznaczona do przekształcania odwiedzających w klientów.
Posiadanie strony docelowej umożliwia dostarczanie osobom znajdującym się na stronie odpowiednich informacji o Twoim produkcie lub usłudze. Pomaga również mierzyć skuteczność kampanii, ponieważ możesz śledzić, ile osób odwiedza Twoją stronę i ile osób podejmuje później działania. Dzięki dobrze zaprojektowanej stronie docelowej zwiększy się wskaźnik konwersji i zostaną wygenerowane większe przychody dla Twojej firmy.
Tworzenie landing page – od czego zacząć?
Chcąc stworzyć skuteczną landing page, należy rozpocząć od sprecyzowania grupy docelowej i celu strony. Pomaga to określić, jak ma wyglądać strona i jakie ma nieść przesłanie, aby mogła wywołać w użytkownikach pożądane emocje. Wiedząc, do kogo skierowana jest strona, łatwiej stworzyć jej skuteczny projekt.
Odpowiedni ton treści czy zastosowanie efektów wizualnych wpisujących się w gusta odbiorców pozwolą zrobić dobre wrażenie na odwiedzających, co zachęci ich do działania. Wygląd strony docelowej tworzy integralną część z celem, jaki ma realizować. Dokładnie rozpisane cele landing page znajdziesz w akapicie “Dlaczego warto zainwestować w stronę landing page”.
Co powinna zawierać landing page?
Struktura landing page różni się od standardowej strony www, m.in. charakteryzuje się prostszą budową, która ułatwia klientom podejmowanie działań i szybkie podejmowanie decyzji. Tego typu strona, aby była skuteczna, czyli niosła jasny przekaz i przekonywała klientów do określonej akcji, powinna zostać wykonana według ściśle określonych założeń projektowych.
Obowiązkowe elementy strony docelowej to:
- Nagłówki
Główne moduły strony powinny mieć widoczne i chwytliwe nagłówki. Pełnią funkcję drogowskazu i mają sprawić, że klient bez zastanowienia będzie wiedział, z jaką firmą i z jakim produktem czy usługą ma do czynienia. - Treści
Krótkie i klarowne przedstawiające korzyść, jaką otrzyma klient. Powinny być zaprojektowane z myślą o użytkowniku, aby mógł łatwo znaleźć to, czego szuka i zaangażować się w treść. Styl treści dopasowany do grupy docelowej zapewni maksymalny efekt m.in. w postaci nakłonienia do zakupu. - Zdjęcia
Atrakcyjne i dobre jakościowo, ponieważ mają być wizualizacją tego, co klient otrzyma po zakupie. Fotografie muszą być dokładne i oddawać jak najwięcej detali, aby zainteresowany czuł się niemal tak, jakby oglądał dany produkt na żywo. - Formularz kontaktowy
Nie chcąc wystawiać cierpliwości klientów na próbę, stworzenie łatwego do wypełnienia formularza kontaktowego to podstawa. Powinien być w miarę możliwości jak najprostszy. Im mniej pól do uzupełnienia, tym lepiej. - Przycisk wezwania do akcji (CTA)
Ten niepozorny element ma ogromną siłę. Ważne jest, aby wyróżnić go kolorem, który będzie rzucał się w oczy i kontrastował z innymi elementami strony, ale również skutecznym, angażującym napisem.
Dzięki odpowiedniej kombinacji powyższych komponentów powstanie skuteczna strona docelowa, która pomoże rozwinąć Twój biznes. Bardzo ważne jest, aby landing page była pozbawiona elementów, które mogłyby rozpraszać uwagę potencjalnego klienta. Przemyślana i estetyczna strona lądowania będzie wartościowa dla użytkowników i zatrzyma ich uwagę.
Jak klienci trafiają na lading page?
Strony docelowe są kluczowym elementem każdej cyfrowej strategii marketingowej. To one są pierwszym punktem kontaktu dla potencjalnych klientów i mogą zbudować doświadczenie z Twoją marką. Oprócz bezpośredniego wpisania adresu URL w przeglądarce internetowej klienci mogą trafić na Twoją stronę docelową na kilka innych sposobów.
Dużą skutecznością cieszą się odpowiednio dobrane metody reklamowe, do których zaliczają się m.in. kampanie Google Ads uruchamiane w ramach wyszukiwarki Google. Opierają się na starannie dobranych słowach kluczowych wpisanych w treść reklam, które wyświetlają się ściśle ukierunkowanej grupie odbiorców. Umieszczenie linku do Twojej witryny w Google Ads jest szczególnie skuteczne, ponieważ umożliwia użytkownikom łatwe znalezienie i odwiedzenie Twojej witryny podczas wyszukiwania powiązanych tematów.
Banery reklamowe, czyli reklamy graficzne to skuteczny sposób kierowania użytkowników na Twój landing page. Aby jednak doświadczenie użytkownika odniosło sukces, konieczne jest, aby strona docelowa miała taki sam wygląd i styl jak reklama. Spójność między reklamą a stroną docelową może pomóc w budowaniu rozpoznawalności i zaufania do marki, zapewniając jednocześnie płynne przejście z jednej strony na drugą.
Zainteresowanych użytkowników ściągniesz na landing page, zostawiając również namiary w social mediach. Wykorzystanie platform społecznościowych poprzez włączanie reklam i dodawanie aktualności z linkami, daje duże szanse na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
Marketing e-mailowy jest narzędziem dla firm do pozyskiwania potencjalnych klientów i kierowania ruchu na stronę docelową. Umieszczając linki w wiadomości lub newsletterach, firmy mogą łatwo zwrócić uwagę na swoją stronę docelową i pozyskać potencjalnych klientów. Dzięki e-mail marketingowi firmy mogą wysyłać spersonalizowane wiadomości, które zachęcają klientów do odwiedzenia strony docelowej i przesłania swoich wpisów.
Dlaczego warto zainwestować w stronę landing page?
Strony docelowe są niezbędne dla każdej firmy, ponieważ pomagają przekształcić odwiedzających witrynę w klientów. Inwestycja w dobrze wykonaną stronę docelową może zadecydować o sukcesie firmy działającej w internecie. Mają za zadanie pozyskiwać leady i napędzać konwersje, dlatego warto w nie inwestować, jeśli chcesz zwiększyć bazę klientów i wygenerować większą sprzedaż.
Tworzenie landing page, a więc strony dedykowanej pod dany cel, dostarcza wielu korzyści jak np.:
- Sprzedaż produktu lub usługi – przedstawienie oferty, sprowadzenie klientów do ściśle określonego produktu lub usługi i przekonanie ich do dokonania zakupu.
- Zachęcenie do pozostawienie danych kontaktowych – pozyskanie leadów poprzez formularz zapisu na newsletter lub kontakt.
- Umocnienie świadomości marki – promowanie charakterystycznych cech marki sprawia, że staje się rozpoznawalna, co jest pomocne w zdobywaniu lojalności klientów.
- Zwiększenie ruchu na stronie – przyciągnięcie odwiedzających na stronę i zwiększenie ruchu w witrynie.
- Podniesienie zaangażowania użytkowników – zachęcenie odwiedzających do interakcji z witryną poprzez komentowanie, lajkowanie, udostępnianie.
- Budowanie zaufania – poprzez prezentację referencji zadowolonych klientów, gwarancji, certyfikatów bezpieczeństwa czy polityki prywatności.
- Wzmocnienie konwersji – poprzez optymalizację strony pod kątem skuteczności i wykorzystanie narzędzi do analizy ruchu na stronie.
- Wsparcie marketingowe — ułatwienie przeprowadzenia analizy skuteczności działań reklamowych i wprowadzanie ewentualnych modyfikacji, aby poprawić ich skuteczność.
Landing page – co to i dlaczego warto w nią zainwestować, już wiesz. Jeśli chciałbyś zastosować takie działania marketingowe w swojej firmie, zgłoś się do nas. Przygotujemy odpowiednią strategię i stronę docelową, dzięki której zdobędziesz nowych klientów
Tel.: +48 666 829 895
Email: jacek@e-hermer.pl