Biznes: kryzys Twoją szansą

Czy słysząc słowo „kryzys” Twoje serce zaczyna bić szybciej i oblewa Cię zimny pot? Negatywny wydźwięk tego pojęcia jest zrozumiały, ale tylko w pierwszej sekundzie. Czy wiesz, że recesja może być dla Ciebie ogromną szansą na wybicie się i pokonanie konkurencji? Kryzys to zjawisko, które w biznesie jest czymś naturalnym i trzeba się do niego przyzwyczaić, a przede wszystkim solidnie przygotować i obrać odpowiednią strategię, by wyjść z niego z tarczą, a nie na tarczy.

Czy inwestować w czasie kryzysu?

Odpowiedź jest prosta: TAK. Zdajemy sobie sprawę, że naturalnym odruchem w sytuacji zagrożenia, jest wycofanie i ucieczka. Dla większości osób kryzys to powód do zwinięcia żagli i przeczekania sztormu w bezpiecznym porcie. Jednak to tylko pozornie dobre rozwiązanie i warto zrobić coś zupełnie przeciwnego. Kiedy cały szereg Twoich konkurentów wypada z obiegu, Ty przejmij pałeczkę i działaj jeszcze bardziej intensywnie niż do tej pory! Doświadczenie wielu światowych, ale także i polskich firm pokazuje, że mądrym posunięciem w trakcie kryzysu jest… inwestowanie.

Uniwersalna prawda jest taka, że należy brać przykład od najlepszych, więc dobrze jest przyjrzeć się firmom, które już wyszły z kryzysu obronną ręką. Potwierdzają to szczegółowe badania przeprowadzone przez amerykańską firmę doradczą McKinsey & Company, która prześwietliła sytuację przedsiębiorstw zmagających się z kryzysem jaki miał miejsce w latach 1990/91 w Stanach Zjednoczonych. Pod lupę wzięto wyniki finansowe firm z okresu 18 lat, a więc 9 lat przed i 9 lat po kryzysie. Wnioski były zaskakujące, ponieważ okazało się, że liczne przedsiębiorstwa stały się liderami na rynku mimo niesprzyjających okoliczności.

Jak to się stało? Firmy te w czasie kryzysu inwestowały i ponosiły koszta o kilka/kilkanaście procent wyższe niż firmy konkurencyjne. Wydatki przeznaczano na:

  • koszta ogólne administracji i sprzedaży – 14 % więcej niż konkurencja,
  • badania i rozwój – 22 % więcej niż konkurencja,
  • reklamę – 9% więcej niż konkurencja.

Dzięki takiej strategii firmy, które wiodły prym w swoich branżach przed kryzysem, utrzymały swój status, a firmy przeciętne, po kryzysie znalazły się tuż obok tych najlepszych.

Kryzys a rynek online

W dobie panowania koronawirusa jeszcze więcej czasu spędzamy w wirtualnej rzeczywistości. Sklepy online dają możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu, więc nie dziwi fakt, że obserwuje się znaczący wzrost sprzedaży internetowej. Niektóre branże szczególnie odczuły wzrost wskaźników w postaci większej liczby transakcji.

Jakie firmy i produkty cieszą się największym zainteresowaniem? Zdecydowany sukces odnoszą takie kategorie zakupowe jak: zdrowie – ze wzrostem sprzedaży rzędu 140%, rękodzieło – wzrost o 163%, gry – 126%, komputery – 111% czy książki i komiksy – 85%. Jak widać, rynek online rośnie w siłę, więc warto podążać za tym trendem i za pomocą dobrego sklepu internetowego wspieranego przez skuteczny marketing dostarczać klientom najbardziej pożądanych produktów.

Strona www – czy warto?

Ze względu na wzmożony ruch internetowy, posiadanie strony internetowej to jedna z najlepszych możliwości na pozyskanie nowych klientów. Teraz jak nigdy dotąd można osiągnąć znakomite rezultaty sprzedażowe, szczególnie jeśli dysponuje się dobrą stroną www. Właśnie taką możemy Ci zaoferować. Sprawdź naszą „Ofertę nie do odrzucenia”, bardzo opłacalny pakiet, który przygotowaliśmy specjalnie dla firm potrzebujących wsparcia w czasie kryzysu.

Dlaczego warto? Zyskujesz efektywną stronę internetową i gratis w postaci działań marketingowych, dzięki którym osiągniesz zyski większe niż poniesione koszty na stronę. Marketing to klucz do sukcesu, bo tylko odpowiednia promocja w postaci m.in. pozycjonowania, kampanii AdWords i wielu innych działań, pozwoli osiągnąć wysoką pozycję Twojej witryny w przeglądarce i zyskać setki wejść osób chcących kupić Twoje produkty.

To nie wszystko, co dla Ciebie mamy. Oprócz nowoczesnej strony i skutecznego marketingu możemy również wykonać darmową analizę, której standardowy koszt wynosi 500 zł. Jeżeli chcesz zostać liderem, nie tnij kosztów w czasie kryzysu, a po zastoju gospodarczym utrzymasz się w czołówce firm, o które zabiegają klienci. Odpowiednio dobrane strategie pozwolą Ci nie tylko przetrwać, ale również odnieść ogromny sukces w sieci.