Administrator | 09-08-2022
cofnij

Czym jest copywriting?

Chcesz wiedzieć, czym jest copywriting i dlaczego jest tak ważny dla rozwoju przedsiębiorstwa? Sprawdź nasz krótki przewodnik po copywritingu i dowiedz się, jak dobre treści mogą pomóc w skutecznej promocji Twojej firmy.

  • W ramach copywritingu tworzone są treści różnego rodzaju trafiające ze swoim przekazem do określonej grupy osób.

  • Pisząc wartościowe treści, warto szukać inspiracji nie tylko w aktualnych publikacjach, ale również osiągnięciach pionierów copywritingu.

  • Grunt to odpowiednie przygotowanie, jeśli efektem pisania ma być treść wysokiej jakości.

  • Napisanie treści marketingowych warto zlecić profesjonaliście od copywritingu, aby mieć pewność, że będą skuteczne.

SEO copywriting co to jest?

Copywriting to forma komunikacji, która służy do przekazywania ściśle określonych informacji do wyselekcjonowanej grupy docelowej. Ogólnie rzecz biorąc, jest to sztuka pisania tekstów o szeroko pojętej tematyce i o różnym przeznaczeniu m.in. reklamowych i marketingowych, komunikatów prasowych, tekstów naukowych.

W wielu przypadkach copywriting jest formą reklamy. Mowa tu o tekstach komercyjnych, które tworzone są w celu promocji produktu lub usługi firmy. W tekstach SEO (Search Engine Optimization) przygotowane treści opierają się na doborze słów kluczowych, czyli haseł, na które użytkownicy internetu szukają np. danych produktów. Copywriting SEO odgrywa bardzo istotną rolę w procesie pozycjonowania stron internetowych, ponieważ jako jeden z elementów promocji strony www zwiększa szansę na osiągnięcie przez witrynę dobrych pozycji w wyszukiwarce.

Kilka historycznych faktów o copywritingu

Copywriting, choć to pojęcie jest z nami stosunkowo od niedawna, można śmiało stwierdzić, że samo zajęcie istnieje od wieków i oczywiście ewoluowało z biegiem czasu. Za początek copywritingu, który najbardziej odpowiada współczesnemu modelowi tego zawodu, można uznać wydanie pierwszej gazety w 1609 roku. Warto wspomnieć, że była to gazeta wydawana w Strasburgu pod nazwą “Relation”.

Niezwykle ważną osobistością, która zapisała się na kartach historii copywritingu, jest urodzony w XIX wieku John Emory Powers — pierwszy profesjonalny copywriter. Kariera tego pioniera copywritingu związana z pisaniem reklam zaczęła rozwijać się w 1870 roku, kiedy to rozpoczął pracę dla domu towarowego Lord & Taylor (najstarszy amerykański dom towarowy), a następnie 10 lat później dla właściciela domu towarowego Johna Wanamakera, by ostatecznie zostać freelancerem.

John Powers wywarł ogromny wpływ na branżę reklamową. Jego pomysły i charakterystyczny styl pisania pomogły zdefiniować to , czym jest copywriting dzisiaj. Oto jakimi zasadami się kierował ojciec copywritingu:

  • używanie prostego i bezpośredniego języka, jakim posługiwali się kupujący,

  • stosowanie krótkich nagłówków składających się z 1-3 słów,

  • brak ozdobników i obrazów — prostota przede wszystkim,

  • zainteresowanie kupujących ciekawym tekstem,

  • zamieszczanie w reklamach tylko prawdy.

Na czym polega copywriting?

Pisanie tekstów SEO to dla wielu osób trudne zadanie, ponieważ wymaga poświęcenia określonej ilości czasu, kreatywności i zaangażowania. Chcąc stworzyć dobre teksty, należy zacząć od odpowiedniego przygotowania. Poniżej znajduje się lista kilku rzeczy, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę przed rozpoczęciem pisania.

  1. Poznanie swoich odbiorców

Pierwszą rzeczą do rozważenia jest publiczność, czyli osoby, które będą czytać treści np. widniejące na stronie www. Twoi czytelnicy są jednym z powodów, dla których tworzone są treści, dlatego ważne jest, aby dokładnie wiedzieć, kim są. Tu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które ułatwią budowanie angażujących i użytecznych tekstów, m.in.:

  • Jakie treści im się podobają?

  • Jakiego rodzaju treści potrzebują?

  • Jakie problemy odbiorców rozwiążą treści?

Na copywriting SEO składa się wiele wytycznych, ale odpowiedzi na powyższe pytania pomogą dowiedzieć się, jaki rodzaj treści napisać, jaki styl wybrać i jak zoptymalizować tekst pod daną grupę odbiorców.

  1. Określenie tematyki treści, czyli jaki problem mają poruszać

Po zidentyfikowaniu grupy docelowej następnym krokiem jest określenie tematu, który może mieć np. walory edukacyjne, poradnikowe, sprzedażowe lub łączyć ze sobą te aspekty. Chwytliwy tytuł jest jednym z ważniejszych elementów marketingu treści, ponieważ jest to przekaz mający znaczenie i cel, który zachęci odbiorców do kliknięcia w historię. Poznanie ich zainteresowań pomaga stworzyć trafny przekaz treści, który będzie jednocześnie zachęcający i dający czytelnikowi obietnicę rozwiązania problemu, z którymi się zmagają.

  1. Forma prezentacji treści

Kolejnym etapem jest określenie formatu treści, a więc to, w jaki sposób zostaną zaprezentowane czytelnikom. Warto zastanowić się, czy będzie to wyłącznie forma pisana, a może jednak warto skorzystać z przyciągających uwagę nagrań wideo (np. podcasty), atrakcyjnych infografik lub innych sposobów na prezentację treści w nietypowy, ale co bardzo ważne w czytelny i jasny dla odbiorcy sposób.

  1. Częstotliwość i miejsce publikowania

W dzisiejszych czasach, jeśli chcesz nadążyć za swoimi odbiorcami, musisz regularnie publikować treści, czyli mieć dopracowaną strategię content marketingu. Częstotliwość i miejsce publikowania tekstów jest niezwykle istotna. Niezależnie od tego, czy są to aktualności na blogu, który znajduje się na stronie www, posty w mediach społecznościowych czy reklamy, jednolity styl, pomaga zachować spójny głos z czytelnikami. Regularne publikowanie treści buduje wiarygodność i pozwala zdobyć zaufanie szczególnie wśród nowych odbiorców.

Copywriting SEO - jak napisać dobry tekst?

Co sprawia, że tekst jest dobry? To przede wszystkim jego precyzyjnie określony cel. Treść ma wysoką jakość, jeśli przekazuje coś nowego, zmienia perspektywę na dany temat, potrafi zaangażować i przekonać czytelnika. Posługiwanie się językiem precyzyjnym i zwięzłym, utrzymanie jasnego przekazu zwiększa szanse na to, że tekst spodoba się czytelnikom. Istotne jest to, aby podczas pisania nie zapominać o swoich celach.

Struktura, styl i cel treści to elementy, które są ważne z punktu widzenia czytelnika, ale nie można zapomnieć również o obecności robotów Google. Zajmując się copywritingiem SEO, trzeba pamiętać o frazach (słowa kluczowe), które są niezbędne do prawidłowego indeksowania strony w wyszukiwarce Google. Prawidłowy dobór słów kluczowych przed rozpoczęciem pisania i ich właściwe użycie jest jednym z czynników, które wpływają na pojawianie się strony internetowej na wysokich pozycjach wyszukiwarki.

Jakie są zalety korzystania z usług profesjonalnego copywritera?

Profesjonalny copywriter SEO to wykwalifikowany specjalista, który może dostarczyć treści wysokiej jakości dla każdego rodzaju firmy. Warto zaufać profesjonalnym copywriterom, którzy potrafią pisać teksty wspierające rozwój biznesu. Copywriterzy są integralną częścią strategii marketingowej i mogą pomóc firmie wyróżnić się na tle konkurencji.

Dlaczego warto zamówić treści pisane przez copywriterów?

  • Mogą pisać w dowolnym stylu i tonie, dzięki czemu są idealne dla każdego klienta.

  • Rozumieją potrzeby firm, dzięki czemu wiedzą, jak stworzyć dla nich najlepsze treści.

  • Mają wieloletnie doświadczenie w pisaniu i edycji, więc wiedzą, co działa, a co nie, jeśli chodzi o tworzenie wysokiej jakości treści.

Profesjonalny SEO copywriter ma doświadczenie i wiedzę, aby pisać treści, które są wciągające, przekonujące i trafne. Ma umiejętności tworzenia atrakcyjnych treści dla różnych kampanii marketingowych, od copywritingu SEO na strony www po skrypty wideo.

Jaki rodzaje treści może przygotować copywriter?

Copywriterzy są odpowiedzialni za przygotowanie treści przeznaczonych do różnych celów. Mogą zostać poproszeni o pracę nad kampanią marketingową firmy, napisanie artykułu do publikacji na stronie lub stworzenie opisów produktów, jakie znajdą się w sklepie online.

SEO copywriting to proces tworzenia tekstu, który został lub zostanie opublikowany w różnych mediach i kontekstach. Od tego zależy też długość tekstu. Content marketing obejmuje tworzenie oryginalnych, kreatywnych treści w różnych formatach, takich jak np.:

  • teksty na strony internetowe lub do sklepu internetowego,

  • artykuły blogowe,

  • artykuły sponsorowane,

  • tworzenie tekstów reklamowych,

  • przygotowane haseł reklamowych,

  • posty w mediach społecznościowych,

  • artykuły specjalistyczne,

  • opisy produktów.

Głównym obowiązkiem copywritera jest stworzenie tekstu, który zaangażuje emocjonalnie odbiorców docelowych i przekona ich do zakupu ich produktu. Copywriterzy muszą mieć doskonałą znajomość gramatyki, słownictwa i struktury zdań, aby jasno i skutecznie przekazać swój komunikat. Potrzebują również silnych umiejętności analitycznych, aby mogli zrozumieć, czego chcą ich odbiorcy i co jest dla nich najważniejsze.

Ile kosztuje profesjonalny copywriting SEO?

Profesjonalni copywriterzy są bardzo poszukiwani, ponieważ świat marketingu wciąż się rozwija i zmienia. Jednak koszt zatrudnienia profesjonalnego copywritera może się różnić w zależności od rodzaju wymaganej treści. Na przykład treści kreatywne, uwzględniające zasady SEO copywritingu i specyfikę danej branży są znacznie droższe niż zwykły tekst.

Potrzebujesz wsparcia w stworzeniu skutecznych treści SEO na swoją stronę internetową? Skontaktuj się z nami, a przygotujemy teksty przyjazne czytelnikom i wyszukiwarce Google.