Testy AB - Analiza strony internetowej

Czym są Testy A/B?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak powinna wyglądać Twoje strona www by maksymalizować sprzedaż, musisz prowadzić testy A/B. Testy AB polegają na przygotowaniu kilku wariantów strony www lub poszczególnych elementów (np. zmiana głównego zdjęcia). Po wprowadzonej zmianie sprawdzamy statystyki, dzięki którym sprawdzimy, który z elementów lepiej działał na odbiorców strony www i powinien zostać wprowadzony.

Więcej dowiesz się tu: /blog/strony-www/kancelaria-lider

Przykładowy test A/B:

Kancelaria Lider

Odszkodowania

3x lepszy efekt

Prawie 3 razy wiecej osób pozostaje na stronie www
Konkurencja
Współczynnik odrzuceń (wyjść): 76,77%

Źródło: Google Analistic

Źródło/medium? Zachowanie
Współczynnik odrzuceń? Śr. czas trwania sesji?
Google/organic 76.77% 00:01:06
Hermer
Współczynnik odrzuceń (wyjść): 37,50%

Źródło: Google analistic

Źródło/medium? Zachowanie
Współczynnik odrzuceń? Śr. czas trwania sesji?
Google/organic 37.50% 00:02:56

Co zyskasz wykonując testy A/B?

Testy A/B pozwolą na zwiększenie sprzedaży Twoich usług lub produktów. Nie trzeba robić dużych zmian by poprawić sprzedaż. Często zmiana małego elementu wpływa na zwiększenie zysków o kilka lub nawet kilkadziesiąt procent. Dopracowując takie elementy suma zmian może przynieść ogromne zmiany w sprzedaży.

Dlaczego warto testować?

Koszt testów jest niski, a wzrost zysków zmienia się na stałe i często jest on wysoki. Z doświadczenia wiemy, że to co uważa się za dobre rozwiązanie na stronie www niekoniecznie musi być skuteczne. Warto przeprowadzić testy, by dowiedzieć się jak Twoi klienci reagują na daną wersję elementu strony www. Korzystając z porad specjalisty oszczędzisz pieniądze i czas na mało skutecznych testach. Unikniesz również problemów związanych ze złym odczytaniem danych. Dlaczego tak się dzieje? Na wynik testów AB może mieć wpływ wiele innych czynników zewnętrznych (np. czas prowadzenia testów lub grupa osób odwiedzających stronę www i biorąca udział w analizie).

Jaki jest koszt testów A/B?

Jeżeli firma Hermer jest wykonawcą strony www, to doradztwo jest całkowicie bezpłatne. Jedynym kosztem jest wykonywanie prac programistycznych lub graficznych w testach A/B.

Jeśli strona www została wykonana przez inną firmę, wtedy koszt analiz wynosi 700 zł netto. Do tego dochodzi koszt wykonywanych prac programistycznych lub graficznych w testach AB.

Zapraszamy do kontaktu

Kamila Romek

Kierownik działu obsługi klienta

Preferowana forma kontaktu