Responsywne strony internetowe (www) | e-hermer.pl

Responsywne strony internetowe (www)

Mobilne strony www - Efektywna wersja responsywna

Wersja mobilna Twojej strony www zostanie starannie przemyślana i zaprojektowana, tak by realizowała cele sprzedażowe i dostarczyła Ci więcej klientów.

Czym wyróżnia się wersja responsywna Twojej strony www w naszym wykonaniu:

  1. Efektywnością. Nasz autorski sposób projektowania stron internetowych w wersji mobilnej zapewni Ci dużą konwersję użytkowników, którzy zostaną zamienieni na Twoich klientów.
  2. Wyższymi pozycjami w Google. Responsywność jest bardzo doceniana przez Google. Jeśli chcesz, by Twoja strona www znajdywała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, to na pewno pomoże w tym odpowiednio przygotowana responsywność.
  3. Bezkonkurencyjną grafiką. Grafika będzie tak sporządzona, by jednocześnie robiła wrażenie, a zarazem była przejrzysta. Wzbudzi zaufanie, a jednocześnie wpłynie na łatwość i lekkość poruszania się po stronie www.

Responsywne strony www - przykład strony www przygotowanej pod wersję mobilną www.goldcare.pl.

Naszą pełną ofertę na wykonanie strony www znajdziesz pod tym linkiem.

Napisz do nas
Nie czekaj ani chwili dłużej

Dowiedz się więcej:

Responsywne projektowanie stron WWW

W dobie dostępu do szybkiego Internetu 4G oraz urządzeń mobilnych wydajniejszych i szybszych od niegdysiejszych komputerów, twórcy stron internetowych, ale też i ich właściciele – wszyscy którym zależy na dotarciu do klienta i odbiorcy internetowego, powinni szczególnie wziąć pod uwagę wygodę korzystania ze strony na urządzeniach przenośnych.

Nowoczesna internetowa nie może być identyczna dla ekranów komputerów klasy PC, laptopów, tabletów, smartfonów czy obecnie nawet telewizorów z wbudowaną przeglądarką internetową. Ciężko też przewidzieć z jakiego urządzenia najczęściej nasi odbiorcy będą wchodzić na taką stronę a przecież każde z tych urządzeń ma inny rozmiar ekranu. Co więcej często te same osoby korzystają z tej samej strony z różnych urządzeń w różnych momentach dnia, i dobrze, by po przejściu na inny ekran mogły łatwo odnaleźć się na stronie w poszukiwaniu pożądanych informacji. I w tym miejscu przychodzi nam z pomocą responsywne projektowanie stron internetowych (Responsive Web Design), czyli projektowanie stron skalowalnych pod kątem urządzenia, z którego aktualnie korzysta internauta.

Responsywna strona www

Strony responsywne są automatycznie dostosowywane do rozdzielczości ekranu, z którego ogląda je odwiedzająca osoba. W rezultacie strona „szyta na miarę” i przystosowana do telefonu będzie się prezentowała ładniej, przyjaźniej dla użytkownika mobilnego a przyciski i formularze nie będą się rozjeżdżać, więc i wygoda korzystania z jej funkcjonalności będzie znacząco lepsza. Klient raczej nie będzie robił zakupów w sklepie, jeśli na komórce będzie musiał przewijać stronę poziomo czy przebijać się przez kilometry pikseli w pionie. Ponadto strony responsywne są elastyczne i mają lepiej dostosowany układ poszczególnych elementów. Za tą nowinką i nowymi możliwościami stoi CSS w wersji 3, który dał twórcom stron internetowych szersze możliwości korzystania z Media Queries. Dzięki atrybutom min-width i max-width przeglądarką zyskała opcję rozpoznania rozdzielczości okna użytkownika, z którego przeglądana jest strona.

Co wyróżni Twoją stronę www

Mamy dla Ciebie nowoczesną i efektywną stronę www
Większa liczba klientów
Większa liczba
klientów
Większa liczba klientów
Prestiż
Większa liczba klientów
Łatwe wprowadzanie
zmian

Strony responsywne, a strony mobilne

Alternatywą dla stron RWD i właściwie ich przodkami są strony mobilne – są to dodatkowe, osobne wersje stron, na które przekierowywany jest użytkownik, gdy tylko przeglądarka wykryje, że korzysta on z urządzenia mobilnego i dedykowane specjalnie pod nie. Czasami może odbywać się to na zasadzie podmienienia jedynie szablonu. Jednak zawsze potrzebna jest osobna wersja strony dla użytkownika desktopowego oraz osobna dla mobilnego. To oznacza dwa razy tyle pracy, dwa razy tyle plików, chociaż samo stworzenie strony mobilnej nie jest skomplikowane i kosztowne, ponieważ istnieją do tego gotowe szablony. O ile dawniej, urządzenia mobilne były znacznie słabsze i odstawały od konfiguracji komputerów, sens tworzenia takiej strony, która mniej obciążała telefon był zwyczajnie większy. Takie strony pozbawione były często najbardziej obciążających elementów, niektórych funkcji i dużych zdjęć.

Dziś, zarówno konfiguracja sprzętowa większości smartfonów jak i powszechny dostęp do szybkiego internetu LTE pozwala na sprawne i bezproblemowe przeglądanie normalnej wersji witryny. Chociaż dłuższy czas ładowania strony responsywnej jest jej niekwestionowaną wadą, ponieważ jak już omówiliśmy wyżej, jest ona w pełni funkcjonalna jak wersje desktopowe. Strona mobilna wygrywa w tym przypadku zdecydowanie, ponieważ jest specjalnie skrojona pod wolniejszy internet i gorszą specyfikację sprzętową. Warto więc wcześnie przemyśleć tę kwestię i w miarę możliwości rozeznać się z jakich telefonów i urządzeń korzystają odbiorcy naszej strony.

Strony responsywne, a pozycjonowanie

Jak już zauważyliśmy wcześniej, w przypadku stron mobilnych, dwie wersje strony to dwa osobne adresy url, które są osobnymi pozycjami w wyszukiwarce, a więc liczba odwiedzających nasz portal/blog/sklep nie sumuje się. To oraz powielanie treści (problem z duplicate-content) dodatkowo wpływa na obniżenie pozycji stron w rankingu, trzeba więc większą wagę przyłożyć do pozycjonowania strony i promocji. W przypadku strony projektowanej responsywnie, wszystko znajduje się pod jednym adresem, więc zupełnie nie potrzebujemy sobie zaprzątać głowy takim problemem.

Dodatkowo, o czym nie wszyscy muszą wiedzieć, strony responsywne są wyżej oceniane przez algorytmy Google, a więc sklep z nowoczesną, samodostosowującą się do użytkownika końcowego stroną będzie automatycznie miał wyższą pozycję w tej najpopularniejszej z wyszukiwarek internetowych. To w oczywisty sposób może przełożyć się na liczbę odwiedzin i w rezultacie bezpośrednio na zyski takiej firmy. To sposób na wybicie się spośród stron licznej konkurencji, która została w tyle, bo strony RWD wciąż jeszcze nie są codziennością. Z kolei większa liczba odwiedzin strony to kolejny aspekt, który zwiększa jej pozycję w wyszukiwarce. I tak koło się zamyka...

Zalety stron responsywnych

Dużą zaletą stron resposnywanych jest np. możliwość szybszej aktualizacji treści stron – wszystko aktualizuje się w jednym miejscu i tylko raz, mamy możliwość implementacji jednego systemu zarządzania treścią dla wszystkich wersji, bez potrzeby wprowadzania zmian dla każdej wersji strony indywidualnie. Mobilna wersja strony wymaga dedykowanego CMSa. Warto więc zastanowić się, czy strona wymaga częstych aktualizacji (jest to np. blog lub sklep internetowy), czy jest to strona raczej informacyjna (np. witryna producenta), której treść nie będzie się aż tak często zmieniać.

Koszty nowoczesnej strony responsywnej

Nowa technologia oznacza oczywiście, że mniej osób jest w stanie stworzyć stronę responsywną, wymaga to dokształcenia i większych umiejętności ze strony programistów, więc i cena usługi stworzenia strony RWD jest wyższa niż tworzenie strony wg starego stanu wiedzy. Generalnie jednak przyjmuje się, że lepiej stworzyć stronę responsywną od zera niż bawić się w przerabianie gotowej strony opartej na starej technologii, gdyż zwyczajnie praca na gotowej stronie i czyimś kodzie jest trudniejsza, i bardziej kosztowna niż postawienie nowej witryny. Jest to sensowne w kilku przypadkach, np. kiedy wcześniejsza strona bardzo klientowi odpowiada i nie chce on wprowadzać w niej większych zmian.

W przyszłości również koszty zmian na stronie RWD będą mniejsze, gdyż wprowadza się je raz, bez potrzeby adaptacji nowych funkcji i zmian na wszystkich wersjach (np. standardowej i mobilnej). Przy okazji warto też przemyśleć czy dana strona nie wymaga zaprojektowania na nowo niektórych funkcjonalności, bo być może niektóre rozwiązania są już zbyt przestarzałe. Tworzenie stron WWW to bardzo dynamicznie rozwijająca się dziedzina, strony dość szybko się starzeją, warto więc inwestować w witrynę, by była jak najbardziej nowoczesna w momencie tworzenia.