Administrator | 08-11-2021
cofnij

Tworzenie grafiki do mediów społecznościowych – jak powinna wyglądać?

Media społecznościowe to znakomite źródło klientów, dlatego tak wiele firm chętnie z nich korzysta. Umiejętnie wykorzystane narzędzie jest najbardziej skuteczne. Podobnie jest w przypadku social mediów, gdzie odpowiednie przygotowanie oprawy atrakcyjnej dla klientów przyciągnie ich uwagę. Treści, jakie dostarczane są odbiorcom, stanowią bardzo ważny nośnik informacji, ale przekaz będzie bardziej skuteczny, jeśli doprawisz go ciekawą grafiką. Dowiedz się, jak uatrakcyjnić profil swojej firmy w social mediach, by skutecznie zdobyć rozpoznawalność.

Od czego zacząć tworzenie grafiki do mediów społecznościowych

Kampanie reklamowe, posty okazjonalne czy konkursowe... niezależnie od tego, jaki środek przekazu zostanie wybrany, celem jest wzbudzenie zaangażowania wśród odbiorców komunikatu. Warto pamiętać, że im większe zainteresowanie i aktywność wokół postów w postaci np. reakcji, komentarzy, tym uzyskują lepszy zasięg.

Jeśli firma ma się wyróżnić spośród tysięcy innych przedsiębiorstw, należy zadbać o przygotowanie skutecznej strategii oraz opracowanie unikatowego stylu projektowanych grafik. Jednak nie można zapomnieć, aby posty były spójne z identyfikacją wizualną danej firmy. Przed przystąpieniem do tworzenia grafiki należy określić cel postu np. czy ma pełnić funkcję sprzedażową, edukacyjną bądź też inną. Następnie wskazane jest przejrzenie inspiracji, które mogą pomóc w opracowaniu trafionych obrazów.

Co powinno się znaleźć na grafice?

Poniżej znajduje się kilka wskazówek odnoszących się do najważniejszych elementów, które powinna zawierać grafika.

  • Zdjęcie lub motyw graficzny

Post wizualny ma zdecydowanie większą skuteczność niż taki, który zawiera jedynie treść. Słowa, owszem mogą odzwierciedlić to, co chcesz przekazać, ale obrazy mają zdecydowanie większą moc. Estetyczna i rozpoznawalna szata graficzna zdziała cuda i pomoże w szybkim przyswojeniu informacji. Skuteczna grafika to taka, którą można szybko zrozumieć i zapamiętać.

  • Chwytliwe hasło i czcionka

Co bardzo ważne, grafikę można, a nawet trzeba uzupełnić o intrygujący tekst. Krótkie hasło nawiązujące do tematyki postu pomoże w ułamku sekundy zidentyfikować przesłanie posta. Istotną kwestią jest poprawne wpisanie napisu w kompozycję grafiki oraz zastosowanie atrakcyjnej, ale czytelnej czcionki. Typografia na każdym poście powinna pozostać taka sama.

  • Kolorystyka

Dobierając kolorystykę, nie można popadać w przesadę, dlatego należy poprzestać na maksymalnie trzech barwach, które nadadzą grafice charakterystycznego stylu. Oczywiście najlepiej, jeśli nawiązują do kolorów firmy, które są zastosowane np. w logo lub na stronie internetowej.

Potrzebujesz pomocy przy stworzeniu wyrazistej grafiki do social mediów? Zgłoś się do nas, a profesjonalni graficy przygotują dla Ciebie bezkonkurencyjną oprawę wizualną, która przyciągnie wzrok użytkowników internetu.