Administrator | 06-10-2022
cofnij

Strony www dla deweloperów - jak wygląda marketing nieruchomości?

Każdy, w pewnym momencie swojego życia marzy o kupnie własnego M. Ciepłe, bezpieczne, przytulne i idealnie urządzone. Różnorodność inwestycji deweloperskich na rynku mieszkaniowym może przyprawić klientów o prawdziwy zawrót głowy. Inwestorzy na wszelkie sposoby poszukują sposobów na uatrakcyjnienie ofert sprzedaży mieszkań. Stron internetowych w branży deweloperskiej jest obecnie tak wiele, że potencjalny klient posiada szereg możliwości wyboru odpowiedniego dewelopera i mieszkania marzeń.

Sam jesteś deweloperem i zastanawiasz się jak nie zginąć wśród całego gąszczu ofert innych inwestorów? Jak się wyróżnić na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów właśnie na Twoją stronę internetową? Dowiedz się, jak wygląda perfekcyjna strona www inwestycji i marketing nieruchomości.

Profesjonalna strona internetowa - jak powinna wyglądać?

Firmy deweloperskie walczą nieustannie o pozyskiwanie klientów, wykorzystując nowoczesną technologię, oryginalne projekty mieszkań czy zaawansowane działania marketingowe. Idealnie dopracowane strony internetowe w branży deweloperskiej to must have. No dobrze, ale jaka powinna być perfekcyjnie zaprojektowana strona internetowa?

Przede wszystkim pamiętaj, że klient kupuje oczami i atrakcyjne wizualnie, schludne elementy strony to podstawa. Wizualizacje, przykładowe realizacje, spójna kolorystyka i intuicyjny w obsłudze interfejs sprawi, że przeglądający portal klienci pozostaną tam na dłużej. Przemyślany opis inwestycji, ciekawe treści i intuicyjny w obsłudze interfejs zachęci użytkowników do kontaktu. A skoro o kontakcie mowa, pamiętaj o zapewnieniu potencjalnym klientom idealnej komunikacji ze swoim biurem sprzedaży! Nienaganny wizerunek firmy to bardzo ważny element prezencji profesjonalnego dewelopera i sposób na wysoką sprzedaż.

Marketing inwestycji deweloperskiej - przeanalizuj zanim zaczniesz działać!

Posiadać świetnie prezentującą się stronę www i nie wydać na nią olbrzymiego budżetu? Możesz to osiągnąć, odpowiednio i dokładnie planując swoje działania marketingowe. Zanim przystąpisz do projektowania strony www dla branży nieruchomości, dokonaj kilka istotnych analiz. Warto spisać je na kartce czy programie komputerowym po to, by w razie potrzeby zawsze były pod ręką.

Zastanów się, kto jest Twoją grupą docelową i do jakich osób chcesz trafiać ze swoim przekazem? Wejdź w buty swoich klientów, by poznać ich najgłębsze potrzeby, pragnienia oraz bolączki. Kieruj komunikaty w taki sposób, by potencjalni klienci poczuli, że Twoje mieszkania na sprzedaż są tymi, których zawsze szukali.

Warto zajrzeć także do konkurencji oraz sprawdzić lokalny rynek. Prowadź regularnie monitoring poczynań najpopularniejszych deweloperów na rynku mieszkaniowym, by wiedzieć jakimi trendami się kierują i czym lubią zachęcać klientów!

Strony internetowe dla deweloperów - przyciągnij klientów w atrakcyjny sposób

Piękne zdjęcia sprzedają. Można by tutaj postawić kropkę i na tym zakończyć. Na ten temat warto jednak napisać nieco szerzej, bo jak najbardziej jest o czym!

Profesjonalnie wykonane projekty domów i mieszkań przedstawione na stronie www powinny pokazywać potencjalnemu nabywcy wszelkie szczegóły inwestycji. Użytkownik powinien mieć możliwość obejrzenia nieruchomości w wersji 3D, tak by widzieć dokładnie kolory wnętrz, teksturę, standard wykończenia, oświetlenie czy okoliczności przyrody w pobliżu budynku.

Możliwość skorzystania z nawigatorów 360, intuicyjne funkcje karty mieszkań czy narzędzi do prowadzenia wirtualnych spacerów spowoduje, że oglądana inwestycja zyska większe zainteresowanie i szybciej znajdzie kupca. Dodanie mapki lokalizacji danego mieszkania na stronie www spowoduje, że każda inwestycja będzie mogła być łatwo znaleziona.

Marketing dla deweloperów - na czym polega?

Kiedy wiesz już, do jakich osób chcesz dotrzeć przemyśl sposób ,w jaki sprowadzisz ich na Twój landing page. Warto reklamować się różnymi kanałami- drukowane materiały reklamowe jak ulotki czy broszury informacje doskonale sprawdzą się w połączeniu z reklamami w Internecie i działaniami SEO. Warto korzystać regularnie z wyszukiwarki Google, by poznać lepiej swoją grupę docelową oraz wiedzieć jakie słowa kluczowe wpisują, kiedy szukają mieszkania marzeń.

Jeśli nie słyszałeś wcześniej o remarketingu, zapisz koniecznie ten termin! Uruchomienie go pozwoli ci śledzić użytkowników, którzy już raz weszli na Twoją stronę internetową i w dalszych krokach umożliwi kierować do nich komunikaty reklamowe!

Twoi potencjalni klienci są aktywni na wielu różnych portalach internetowych. Pokaż się im z najlepszej strony i bądź tam gdzie oni! Social media takie jak Facebook, Instagram, a nawet TikTok są atrakcyjnym budżetowo, skutecznym miejscem na to, by pokazać wykonany projekt graficzny, wstawić ciekawą i angażującą treść i zachęcić użytkowników do kontaktu.

Do dyspozycji deweloperów są także lokalne portale branżowe. Warto wytypować kilka i tam przedstawiać regularnie ofertę danej nieruchomości.

Marketing nieruchomości - 6 wskazówek dla deweloperów

W przypadku inwestycji deweloperskich, czasy "samo się sprzeda" minęły już dawno i bezpowrotnie, dlatego sprzedaż należy wesprzeć odpowiednio przygotowanymi działaniami marketingowymi wewnątrz strony www oraz poza nią. Oto co powinna zawierać profesjonalnie przygotowana strona internetowa:

  1. Doskonale przygotowana treść, pisana językiem korzyści zwiększy sprzedaż i upewni klienta o słusznie dokonanym wyborze inwestycji. Posługuj się zasadą cecha- zaleta- korzyść, dzięki czemu odbiorca od razu po przeczytaniu opisu będzie znał wszystkie plusy inwestycji deweloperskiej.

     

  2. Zadbaj o świetny kontakt biura obsługi z Twoimi klientami. Autentyczność, profesjonalny wizerunek firmy oraz "bycie blisko" klienta wyróżni Twoje podejście na tle konkurencji i zapewni ci zadowolonych klientów!

     

  3. Uprość maksymalnie formularze kontaktowe, tak by klient mógł szybko i bezproblemowo wysłać swoje zapytanie. Użytkownicy nie lubią tracić zbyt dużo czasu na wpisywanie szczegółowych danych.

     

  4. Dobrze zaprojektowana strona www powinna być użyteczna i łatwa w nawigacji. User Experience to dzisiaj niemal wyznacznik najlepszej jakości strony dla deweloperów i funkcjonalności dla jej użytkowników. Użytkownik powinien móc znaleźć odpowiednie mieszkanie dla siebie szybko i intuicyjnie.

     

  5. Responsywność strony internetowej na urządzeniach mobilnych.
    W dobie Internetu na telefonach komórkowych jest to absolutna konieczność. Ponad 80% użytkowników korzysta z przeglądania stron właśnie na smartfonach! Warto zapewnić komfort użytkownikom oglądającym inwestycje deweloperskie. Zdjęcia i opisy będą prezentowały się nienagannie a wyszukiwarka mieszkań i przydatne filtry będą działały bez zastrzeżeń.

     

  6. Strony internetowe z pięknymi wizualizacjami
    Atrakcyjne pokazanie realizacji w oparciu o nowoczesne technologie, to klucz do zapadającej w pamięć strony internetowej inwestycji deweloperskiej.

Marketing dewelopera w wyszukiwarce Google - pozwól się znaleźć!

Zadbanie o odpowiednią oprawę graficzną czy użytkową strony dla deweloperów jest jednym z najważniejszych działań w całym procesie marketingowym. Nie można jednak zapominać, że inwestycje same nie pojawią się wysoko w wyszukiwarce, dlatego należy zaplanować działania pozycjonujące stronę dewelopera. SEO- bo o nim mowa, to działania nakierowane na budowaniu ruchu na stronie z organicznych wyników wyszukiwań. By pozycjonowanie było skuteczne, treści powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe oraz wezwania do działania- CTA. Dzięki temu zachęcimy potencjalnego klienta do wykonania określonej przez nas czynności.

Warto także dbać o atrakcyjne i merytoryczne treści np. w sekcji opisów czy na blogu firmowym, dzięki czemu strona dewelopera łatwiej uzyska wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Strona www dla dewelopera

Profesjonalnie przygotowana strona internetowa dla deweloperów to gwarancja większej sprzedaży i możliwość przyciągnięcia grona zadowolonych klientów. Wiemy jednak, że nie tak łatwo zadbać samemu o odpowiedni marketing nieruchomości oraz projekt strony internetowej w czasach dużej konkurencyjności na rynku.

Z chęcią stworzymy dla Ciebie stronę internetową dewelopera oraz podpowiemy, jak najlepiej zadbać o marketing Twojego biznesu!


Autor zdjęć: Sara Janecka