Administrator | 24-02-2021
cofnij

Strona statyczna i dynamiczna – czym się różnią?

Czego możesz się dowiedzieć z poniższego artykuły?

  • Jaki rodzaj strony wybrać dla swojej działalności
  • Zalety nowoczesnej statycznej strony internetowej
  • Czy rozbudowana strona www zawsze jest najlepszym rozwiązaniem dla firmy

Firma potrzebuje strony internetowej, jeżeli ma się rozwijać i generować zyski na satysfakcjonującym poziomie. Jak już wiesz, poznając charakter danej działalności odpowiednio wcześniej, można stworzyć dla niej stronę skrojoną na miarę indywidualnych potrzeb. Jednym z kryteriów doboru strony www jest to czy ma być dynamiczna bądź też statyczna. Decyzję o tym, jaki model strony będzie najlepszym rozwiązaniem warto skonsultować ze specjalistami.

Strona statyczna wady i zalety

Choć bardzo prawdopodobne, że budowę strony internetowej powierzysz doświadczonej firmie, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś poznał najważniejsze zalety stron statycznych i dynamicznych. Tańszą, łatwiejszą i szybszą w wykonaniu jest strona statyczna (strona HTML). Na pewno te zalety są bardzo kuszące, ale trzeba się liczyć z tym, że taka strona najczęściej pełni rolę jedynie internetowej wizytówki.

Strona statyczna jest prosta, treści ograniczają się zwykle do wzmianki o firmie, krótkiego opisu oferty oraz danych kontaktowych. To dobre rozwiązanie dla małych firm usługowych, które chcą posiadać w internecie witrynę o charakterze informacyjnym i nie będą na niej wprowadzać częstych zmian. Prawidłowo wykonany projekt statycznej witryny będzie wyglądać nowocześnie wówczas kiedy zostanie zastosowany estetyczny minimalizm.

Możemy wymienić kilka istotnych zalet stron statycznych, m.in.:

  • nie trzeba poświęcać dużo czasu na wykonanie i wdrożenie projektu,
  • są stosunkowo tanie w produkcji,
  • ich czas ładowania jest krótki,
  • zajmują niewiele miejsca na serwerze,

Dla kogo strona dynamiczna

Bardziej złożoną architekturę ma strona dynamiczna, którą buduje się na systemie CMS, czyli systemie zarządzania treścią. Ta wersja strony sprawdzi się u firm, które muszą często aktualizować informacje ważne dla klientów np. szczegóły dotyczące oferty. Choć koszt wykonania strony dynamicznej jest większy niż statycznej, to firma zyskuje witrynę, dzięki której może niemal wchodzić w interakcję z użytkownikami.

Firmy, dla których priorytetem jest rozwój, powinny zainwestować w promocję swoich produktów bądź usług i takie też możliwości daje strona dynamiczna. Atrakcyjna witryna, której szkieletem jest CMS,  w połączeniu z działaniami marketingowymi to przepis na dotarcie do szerokiego grona klientów.

Najważniejsze atuty stron dynamicznych to:

  • możliwość samodzielnego wprowadzać aktualizacji przez właściciela witryny,
  • rozbudowana struktura i możliwość instalacji funkcjonalnych dodatków,
  • atrakcyjna oprawa wizualna, przyciągająca odwiedzających.

Potrzebujesz pomocy w doborze strony www dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami i wspólnie stwórzmy projekt, dzięki któremu zyskasz nowych klientów.