Czego możesz się dowiedzieć z poniższego artykuły?
- Jaki rodzaj strony wybrać dla swojej działalności
- Zalety nowoczesnej statycznej strony internetowej
- Czy rozbudowana strona www zawsze jest najlepszym rozwiązaniem dla firmy
Firma potrzebuje strony internetowej, jeżeli ma się rozwijać i generować zyski na satysfakcjonującym poziomie. Jak już wiesz, poznając charakter danej działalności odpowiednio wcześniej, można stworzyć dla niej stronę skrojoną na miarę indywidualnych potrzeb. Jednym z kryteriów doboru strony www jest to czy ma być dynamiczna bądź też statyczna. Decyzję o tym, jaki model strony będzie najlepszym rozwiązaniem warto skonsultować ze specjalistami.
Strona statyczna wady i zalety
Choć bardzo prawdopodobne, że budowę strony internetowej powierzysz doświadczonej firmie, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś poznał najważniejsze zalety stron statycznych i dynamicznych. Tańszą, łatwiejszą i szybszą w wykonaniu jest strona statyczna (strona HTML). Na pewno te zalety są bardzo kuszące, ale trzeba się liczyć z tym, że taka strona najczęściej pełni rolę jedynie internetowej wizytówki.
Strona statyczna jest prosta, treści ograniczają się zwykle do wzmianki o firmie, krótkiego opisu oferty oraz danych kontaktowych. To dobre rozwiązanie dla małych firm usługowych, które chcą posiadać w internecie witrynę o charakterze informacyjnym i nie będą na niej wprowadzać częstych zmian. Prawidłowo wykonany projekt statycznej witryny będzie wyglądać nowocześnie wówczas kiedy zostanie zastosowany estetyczny minimalizm.
Możemy wymienić kilka istotnych zalet stron statycznych, m.in.:
- nie trzeba poświęcać dużo czasu na wykonanie i wdrożenie projektu,
- są stosunkowo tanie w produkcji,
- ich czas ładowania jest krótki,
- zajmują niewiele miejsca na serwerze,
Dla kogo strona dynamiczna
Bardziej złożoną architekturę ma strona dynamiczna, którą buduje się na systemie CMS, czyli systemie zarządzania treścią. Ta wersja strony sprawdzi się u firm, które muszą często aktualizować informacje ważne dla klientów np. szczegóły dotyczące oferty. Choć koszt wykonania strony dynamicznej jest większy niż statycznej, to firma zyskuje witrynę, dzięki której może niemal wchodzić w interakcję z użytkownikami.
Firmy, dla których priorytetem jest rozwój, powinny zainwestować w promocję swoich produktów bądź usług i takie też możliwości daje strona dynamiczna. Atrakcyjna witryna, której szkieletem jest CMS, w połączeniu z działaniami marketingowymi to przepis na dotarcie do szerokiego grona klientów.
Najważniejsze atuty stron dynamicznych to:
- możliwość samodzielnego wprowadzać aktualizacji przez właściciela witryny,
- rozbudowana struktura i możliwość instalacji funkcjonalnych dodatków,
- atrakcyjna oprawa wizualna, przyciągająca odwiedzających.
Potrzebujesz pomocy w doborze strony www dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami i wspólnie stwórzmy projekt, dzięki któremu zyskasz nowych klientów.