Administrator | 20-10-2022
cofnij

Strona internetowa fotografa - jakie kluczowe elementy powinna zawierać?

Wyjątkowe wrażenia wzrokowe od zawsze pełniły dla ludzi ważną rolę. Zawód fotografa to prawdziwa sztuka, której efekty potrafią być magiczne. Wystarczy jedno naciśnięcie migawki, aby zatrzymać i utrwalić nawet te najbardziej ulotne chwile naszego życia.

Zdjęcia są wszędzie i lubią je robić wszyscy. W czasach ogromnej ilości fotografii choćby w popularnych na całym świecie mediach społecznościowych, nie jest tak łatwo wyróżnić się i przebić ze swoją twórczością.

By zadbać o dobre wyniki sprzedażowe i zdobywanie nowych klientów, podstawą jest, by fotograf stworzył własną stronę internetową. W świecie fotografii kreatywność jest najważniejsza, dlatego strona powinna się czymś wyróżniać i być oparta o profesjonalne i przyciągające oko portfolio fotograficzne.

Niezmiernie istotne dla potencjalnych klientów jest także to, aby poznać umiejętności, styl i osiągnięcia fotografa przed podjęciem z nim współpracy. Projekt strony powinien być tak przemyślany, by klient uzyskał wszelkie potrzebne informacje.

Jak powinna wyglądać strona internetowa dla fotografa, aby przynosiła rozpoznawalność i nowe zlecenia? Podpowiemy w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Perfekcyjna strona www dla fotografów - poznaj jej 7 najważniejszych elementów

1. Profesjonalne portfolio fotograficzne

Bez przykuwającej uwagi, oryginalnej strony www, Twojej twórczości może grozić zaginięcie wśród czuwającej na każdym kroku konkurencji innych fotografów. Aby to się nie stało, przede wszystkim galerie zdjęć powinny zawierać tylko najlepsze reprezentacje prac- wyjątkowe sesje zdjęciowe czy unikatowe fotografie. Portfolio to Twoja wizytówka i od niego zależy czy przekonasz do siebie użytkownika buszującego po sieci, czy nie.

Marki i firmy potrafią na długo zapisać się nam w pamięci między innymi dzięki charakterystycznemu logo. Jeśli takiego nie posiadasz, zaprojektuj je samemu lub zleć jego wykonanie.

Do dyspozycji masz dzisiaj wiele programów i darmowych szablonów do stworzenia prostego i estetycznego symbolu, który umieścisz na swojej stronie głównej w widocznym miejscu. Zadbanie o unikatowe logo pomoże ci zyskać rozpoznawalność i sprawi, że potencjalnym klientom łatwiej będzie cię zapamiętać, znaleźć i zaufać.

Kolejnym krokiem do stworzenia przyciągającej wizualnie strony jest zadbanie o odpowiednie dobranie kolorów i spójność kolorystyczną elementów menu oraz logo. Najlepszym rozwiązaniem będzie współpraca z grafikiem, który w profesjonalny sposób zaprojektuje istotne elementy wizualne na Twojej stronie fotograficznej. Pamiętaj, by dane efekty wizualne nie przeszkadzały w wygodnym przeglądaniu prac przez klienta!

2. Napisz o sobie i swojej specjalizacji

Jednym z najważniejszych elementów portfolio fotograficznego będzie zakładka, w której napiszesz kim jesteś. Masz tutaj spore pole do popisu, ponieważ od Ciebie zależy jak klient zacznie cię postrzegać, z czym kojarzyć będzie Twoje prace oraz jakie emocje u niego wywołasz. Pisz w oryginalny sposób, wspomnij o unikalnych cechach charakteru lub guście, który wyróżni cię spośród innych fotografów.

Oprócz tekstu o sobie nie zapominaj o wpisaniu kilku istotnych informacji o swojej specjalizacji w fotografii. Klient poszukuje zazwyczaj konkretnego rodzaju zdjęć czy sesji zdjęciowej. Warto wpisać słowa kluczowe, które określą twój styl i rodzaj wykonywanych zleceń.

3. Wezwanie do działania

CTA- czyli wezwanie do działania, jest krótkim wyrażeniem mającym zachęcić potencjalnego klienta do wykonania jakieś czynności na stronie.

Używanie wyrażeń lub przycisków z takimi komunikatami jest niezmiernie istotne w całym procesie promowania Twojej strony. Staraj się zachęcać klientów do kontaktu z Tobą, komentowania zdjęć, jeśli taka opcja jest dostępna lub do zamówienia konkretnej sesji zdjęciowej. Najbardziej efektywny przycisk CTA powinien być wyraźnie wyeksponowany, koniecznie na stronie głównej oraz w różnych innych miejscach każdej zakładki czy podstrony.

4. Wejdź w rolę eksperta i prowadź bloga

Oprócz zamawiania profesjonalnych sesji fotograficznych, użytkownicy lubią wiedzieć jak samemu wykonać dobre jakościowo zdjęcie. Dlatego zacznij dodawać posty na bloga firmowego! Dzieląc się wiedzą na temat fotografii i jej technicznych aspektów, zdobędziesz większe zaufanie odbiorców, a ty sam zyskasz przydomek eksperta w swojej dziedzinie.

Nie masz pomysłu na artykuły na swoją stronę? Skorzystaj z naszych podpowiedzi!

Pokaż proces tworzenia swoich prac, regularne zapowiadaj najnowsze zdjęcia, które pojawią się w galerii. Pisz poradniki dla osób z różnym poziomem zaawansowania, przedstaw ciekawe projekty, w których brałeś udział.

5. Responsywność i User experience

Dobrze zaprojektowana strona fotograficzna łączy w sobie świetny i unikalny design z elementami użyteczności. Ładna strona nie wystarczy- powinna zapewniać funkcjonalność oraz komfort podczas przeglądania prac.

Zapewnij intuicyjne działanie strony, płynne przechodzenie z menu do zakładek czy kategorii. Daj użytkownikowi swojej strony pełną kontrolę- już jednym kliknięciem powinien znaleźć się w miejscu, którego szuka.

By urozmaicić wizualnie stronę i dodać jej charakteru, możesz dodać ciekawe efekty przejścia z jednej podstrony na inną oraz niebanalne ułożenie kafelek ze zdjęciami.

Czy termin responsywność jest ci znany? Jeśli nie, już spieszymy z wyjaśnieniem. Słowo to oznacza w uproszczeniu, że strony internetowe mogą wyświetlać się poprawnie na każdym urządzeniu- tablecie, laptopie czy mniejszym telefonie komórkowym.

Większość użytkowników przegląda strony i robi zakupy online właśnie przez urządzenia mobilne. Dlatego warto, żeby portfolio fotograficzne było dostępne za każdym razem, niezależnie od rodzaju sprzętu Twoich klientów!

Ostatnie zdanie tego punktu dotyczy języka stron internetowych. Sesje zdjęciowe bardzo często wybierane są przez obcokrajowców i wśród nich także warto zaprezentować pełen profesjonalizm i charyzmę. Oprócz pisania treści w języku polskim warto ofertę przedstawić w języku angielskim!

6. Pozycjonowanie portfolio fotograficznego pod SEO

Jeśli strona internetowa dla fotografa jest już gotowa, pozostaje pochylić się jeszcze nad dopieszczeniem treści tak, by były one zoptymalizowane pod wyszukiwarki. Dzięki działaniom SEO, Twoja strona www będzie wyświetlać się użytkownikom wyżej w wynikach a Ty uzyskasz w ten sposób dodatkowy ruch organiczny.

Na wysoki wynik w rankingu Google składa się między innymi wartość merytoryczna treści stron, wstawiane w nich linki wewnętrzne do powiązanych podstron, jasny podział menu na kategorie i zakładki, dział FAQ czy używanie określonych słów kluczowych. Załóż bloga i pisz jakościowe teksty, najlepiej łącząc je z wymogami SEO. Wyszukiwarki uwielbiają oryginalne, świeże treści!

Warto mieć na uwadze, że szybkość ładowania Twojej strony na różnych urządzeniach ma bardzo istotne znaczenie dla pozycji w wyszukiwarce, ucięte teksty oraz grafiki i elementy nieładujące się, są niemile widziane przez Google.

7. Formularz kontaktowy i Social Media

Ostatnim punktem naszego poradnika jest miejsce niezwykle ważne z punktu widzenia finalizacji sprzedaży i pozyskiwania kontaktów.

Adres, nazwa firmy lub nazwisko fotografa, dane kontaktowe oraz formularz z miejscem na zadawane pytania to podstawowa zakładka na stronie internetowej. To także świetne miejsce na przyspieszenie i udoskonalenie kontaktu między fanami twojej twórczości.

Jeśli prowadzisz fan page w Social Mediach jak Facebook czy Instagram, tutaj taka informacja również powinna się znaleźć. W łatwy i szybki sposób zainteresowane osoby będą mogły sprawdzić jakie treści udostępniasz w swoich profilach na co dzień!

Bardzo dobrym sposobem na rozwiązanie wątpliwości użytkowników jest zbudowanie zwięzłej bazy najważniejszych informacji FAQ. Klient od razu dowie się, jak wygląda dzień na sesji zdjęciowej, w jaki sposób powinien się do niej przygotować i co powinien ze sobą zabrać. To także idealne miejsce na cennik Twoich usług.

Idealne portfolio fotograficzne - dlaczego warto zadbać o dobry projekt strony www?

Zalet odpowiednio zaprojektowanej strony internetowej dla fotografów nie tak łatwo policzyć. 

Od atrakcyjnej formy wizualnej i pokazania swojego talentu, przez budowanie wiarygodności, zaufania i statusu eksperta, aż po doskonałe miejsce do nawiązywania relacji ze swoją społecznością. Nad portfolio fotografa czuwać powinni specjaliści, którzy oprócz walorów estetycznych, stworzą na nim dobre zaplecze marketingowe dla twojego biznesu.

Rozwijaj swój biznes i skontaktuj się z nami! Doradzimy jak stworzyć doskonałą stronę internetową dla fotografa- piękną, praktyczną i dochodową.