Administrator | 25-08-2020
cofnij

Skuteczny copywriting – o mocy słowa pisanego

Przeglądając strony internetowe zapewne niejednokrotnie mogliście się przekonać o tym, jak ogromne znaczenie w odbiorze stron ma jakość zamieszczonych na nich treści – jednego z najbardziej istotnych składników contentu. Internet jest dla wielu najważniejszym źródłem wiedzy, dlatego na wagę złota są wiadomości merytorycznie poprawne, ale jednocześnie podane w przystępny i ciekawy sposób.

Nad wiarygodnością i poprawnością treści zamieszczanych na stronach internetowych czuwają copywriterzy. Osoby specjalizujące się w słowie pisanym umiejętnie przekażą wiedzę w sposób oryginalny i ciekawy

Skuteczny copywriting to kreowanie unikalnych treści, które przynoszą szereg korzyści. 

Oto najważniejsze z nich:

  • Odpowiednio dopracowane treści zachęcają do odwiedzin strony. Ciekawe i przydatne publikacje cieszą się dużą popularnością i wpływają na popularność witryny. Czytelnicy doceniają mądrze wyselekcjonowane treści.
  • Treść napisana w bezpośrednim stylu to znakomite narzędzie służące do komunikacji z użytkownikami. Skierowana do określonej grupy docelowej pozwala na zbudowanie pozytywnej relacji klient-firma.
  • Udostępniając wiedzę sprawdzoną i prawdziwą zyskuje wizerunek firmy. Czytelnicy obdarzą zaufaniem firmę, która dzieli się wiedzą.
  • Unikalne treści mają znaczący wpływ na jakość pozycjonowania – im lepsza treść, tym wyższe pozycje w wyszukiwarce Google - to tzw. copywriting SEO.

Sama treść niekiedy może okazać się niewystarczająca, aby zainteresować użytkowników strony do jej przeczytania. Warto wtedy sięgnąć po inne elementy contentu, które znacząco podniosą atrakcyjność treści i wzmocnią siłę przekazu. Chętnie wykorzystywane są wysokiej jakości zdjęcia czy infografiki, które zdecydowanie podkreślają charakter treści. Oczywiście należy pamiętać, aby wprowadzone elementy graficzne odnosiły się do treści i były z nią spójne.

Niezależnie od tego czy tworzymy treść na stronę sprzedażową, wpis na bloga czy aktualność na stronę tematyczną, należy pamiętać o rzetelnym przygotowaniu informacji. Poprawność i użyteczność treści oraz ich atrakcyjna „oprawa” przekładają się na jakość, a wtedy możemy mówić o skutecznym copywritingu.