Administrator | 19-04-2021
cofnij

Dobre logo – jak powinno wyglądać?

Budowanie wizerunku przedsiębiorstwa to złożony proces, ale dopracowany pod każdym względem, sprawi, że klienci nie przejdą obojętnie obok Twojej firmy. Jedną z najważniejszych części składowych wizerunkowej układanki, tuż obok ciekawej oferty, perfekcyjnej obsługi klienta czy dobrej opinii, jest... skrojone na miarę logo. Ten z pozoru drobny element graficzny potrafi mieć ogromną moc. Dobre logo utrwalone w świadomości klientów wywoła w ich umysłach pozytywne skojarzenia i gdy je zobaczą, powiedzą: Tak! To ta firma!

Znak firmowy, dlaczego jest ważny dla przedsiębiorstwa

Profesjonalnie zaprojektowane logo jest niczym lustro, które odbija najbardziej typowe cechy danego przedsiębiorstwa. Najlepiej, jeśli łączy w sobie kilka cech: jest charakterystyczne, łatwe do zapamiętania, odnosi się do misji firmy oraz jest skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Unikalny symbol firmy pełni bardzo ważną funkcję w komunikacji firma-klient, procesie kreowania tożsamości przedsiębiorstwa, co z kolei ma kolosalny wpływ na rozpoznawalność firmy.

Jakie cechy ma logo, które łatwo zapamiętać

Loga są wszechobecne i otaczają nas niemal na każdym kroku, dlatego niełatwo stworzyć taki znak, by trafił do świadomości tysiąca odbiorców. Nabywcy produktów i usług są bombardowani tysiącami symboli, więc tylko wprawne oko grafika skutecznie prześwietli konkurencję i na podstawie przeprowadzonej analizy, stworzy znak wyróżniający się spośród tysiąca innych znaków.

Stworzenie loga ponadczasowego, którego wygląd na przestrzeni lat nie straci swojej wyjątkowości i które utrwali się w pamięci wielu osób, to ogromna sztuka. Zmysł estetyczny oraz kreatywne myślenie jest kluczem do tego, by nie powielać schematów i stworzyć znak jak najbardziej unikatowy. Zasady, jakimi warto kierować się podczas projektowania logo to:

  • wykorzystanie prostych form, najlepiej geometrycznych, które łatwo odtworzyć z pamięci,
  • kolorystyka ograniczona do niezbędnego minimum - najlepiej, gdy są to maksymalnie cztery kolory,
  • odniesienie się do specyfiki firmy,
  • zastosowanie odpowiednich fontów, czyli czcionki, której krój będzie spójny z sygnetem - elementem graficznym,
  • upewnienie się czy logo dobrze wygląda w wersji czarno-białej.

W jakich miejscach pojawia się logo?

Sprawa wydaje się być oczywista, ale warto sobie przypomnieć bądź uświadomić, gdzie będzie pojawiać się logo, co jest bardzo istotne z punktu widzenia projektowego. Do wyboru są media różnego rodzaju m.in. wizytówki, papier firmowy, długopisy, strona internetowa, billboard. Od tego, gdzie zdecydujesz się zamieścić swój znak graficzny, zależy jego wielkość. Logo powinno być poprawnie wykonane pod względem technicznym, by nie było problemu z jego przeskalowaniem. Kiedy logo można wykorzystać swobodnie w wielu środkach przekazu, mówimy wówczas, że jest uniwersalne.