Administrator | 10-08-2022
cofnij

Jak powinno wyglądać logo?

Logo, tuż obok ciekawej oferty, perfekcyjnej obsługi klienta czy dobrej opinii, jest dla każdej firmy jednym z najważniejszych elementów wizerunkowej układanki. Dowiedz się, jak powinno wyglądać logo, aby zostało utrwalone w świadomości klientów i wywołało w ich umysłach pozytywne skojarzenia?

  • Logo to tylko z pozoru drobny element graficzny. Potrafi mieć ogromną moc, jeśli jest dobrze zaprojektowane, klienci powiedzą: Tak! To ta firma!

  • Wybór odpowiedniego typu logo odzwierciedli charakter Twojej firmy.

  • Stosując się do określonych reguł, profesjonalny grafik stworzy dobre logo firmy, które zapamiętają Twoi klienci.

Co to jest logo i do czego służy?

Logo firmy to wizualna reprezentacja tożsamości firmy. Zwykle jest tworzone przez dział graficzny i, w zależności od rodzaju czy konkretnej koncepcji, składa się z takich elementów jak: nazwa firmy, unikatowa typografia czy charakterystyczny dla danej marki symbol. Logo może być używane na różne sposoby, np. w formie drukowanej na wizytówkach czy papierze firmowym lub w postaci cyfrowej na stronach internetowych.

Twój unikalny znak firmowy może pomóc Twojej marce wyróżnić się na zatłoczonym rynku. Ważne jest, aby mieć unikalny, rozpoznawalny projekt logo, który pomoże ludziom zidentyfikować Twój biznes i zapamiętać go.

Rodzaje logo — jakie będzie pasować do Twojej firmy?

Decydując się na logo dla swojej firmy, warto zacząć od wyboru konkretnego stylu, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i będzie trafionym symbolem marki. W logo zwykle znajduje się jeden lub więcej obiektów, które reprezentują określoną ideę lub koncepcję. Można tworzyć wiele różnych projektów logo, ale wszystkie mają ten sam cel: reprezentowanie firmy i nadanie jej tożsamości.

Projektowanie logo to specjalistyczna forma projektowania graficznego wykorzystująca reprezentację wizualną opartą na nazwie firmy lub znaku towarowym. Niektóre logo mają mocne kształty zbudowane z linii prostych, podczas gdy inne charakteryzują się bardziej płynną formą. Tożsamości marki można również doskonale wyrazić za pomocą kolorów.

Firmy wybierają logo, z którymi ich klienci mogą się łatwo identyfikować. Stosując prostą formułę, firma może mieć silne logo, które jest również łatwe do zapamiętania. Ponadto niektóre logotypy są tak rozpoznawalne, że nie wymagają nawet żadnego wyjaśnienia.

Wśród najpopularniejszych odmian logo należy wymienić:

  • znak graficzny (sygnet) składający się z samego obrazu i niekiedy w połączeniu z napisem np. nazwą firmy,

  • logotyp, czyli logo typograficzne będące jedynie napisem obrazującym w ciekawy sposób nazwę marki,

  • emblemat — logo przypominające herb stanowiące połączenie elementu typograficznego z obrazem, kojarzone jest z luksusowymi markami,

  • logo z postacią firmy (mascot logo) — jeśli firma ma swoją charakterystyczną maskotkę może pokusić się o logo-obraz z tą właśnie postacią,

  • monogram — przedstawiający jedną literę lub będący kompozycją kilku liter przedstawiającą np. inicjały właściciela firmy.

Profesjonalne logo — dlaczego jest ważne dla firmy?

Zaprojektowane przez specjalistów logo jest niczym lustro, które odbija najbardziej typowe cechy danego przedsiębiorstwa. Najlepiej, jeśli łączy w sobie kilka cech: jest charakterystyczne, łatwe do zapamiętania, odnosi się do misji firmy oraz jest skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Unikalny symbol firmy pełni bardzo ważną funkcję w komunikacji firma-klient, procesie kreowania tożsamości przedsiębiorstwa, co z kolei ma kolosalny wpływ na rozpoznawalność firmy.

Unikatowy znak graficzny to jeden z najważniejszych aspektów brandingu firmy. Dobrze przemyślany, łatwo rozpoznawalny projekt wywoła pożądaną reakcję emocjonalną wśród klientów. Nie można nie docenić znaczenia tego projektu, dlatego wszystkie firmy, którym zależy na rozpoznawalności, dokładają wszelkich starań, aby stworzyć logo, które wyróżni je na tle konkurencji.

Logo na stronę www — etapy projektowania

Projektowanie logo to niełatwe zadanie, ponieważ często konieczne jest zachowanie równowagi między kreatywnością a funkcjonalnością. Logo powinno być na tyle proste, aby laik mógł je zrozumieć, ale wystarczająco stylowe dla znawców projektowania. Jak zatem projektuje się udane logotypy i unikatowe znaki graficzne?

Każdy grafik ma wypracowany swój własny tryb pracy, ale można wymienić podstawowe kroki w projektowaniu logo na stronę www.

  1. Pierwszym etapem jest zbieranie danych, czyli poznanie oczekiwań firmy, dla której ma zostać przygotowane logo, aby pasowało do branży oraz wpisywało się w jej wartości i ogólną identyfikację.

  2. Proces projektowania zaczyna się od pomysłu, czyli opracowania koncepcji logo. Na tym etapie warto szukać graficznych inspiracji, które pomogą rozbudzić kreatywność i dać początek idealnej kreacji logo.

  3. Pomocne może być wstępne szkicowanie projektu na papierze, ale to oczywiście zależy od indywidualnych preferencji grafika.

  4. Tworzenie logo to następnie przenoszenie koncepcji do profesjonalnego programu graficznego, gdzie grafik je obrabia, aby dobrze wyglądało pod kątem wizualnym i miało odpowiednie parametry techniczne.

  5. Następnie w miarę konieczności wprowadzane są poprawki, by ostatecznie zostało zatwierdzone przez klienta.

Logo, które łatwo zapamiętać

Logo jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych zarówno dla małych firm, jak i tych wiodących na rynku. Dzięki niemu firmy mogą zwracać uwagę na swoje produkty i usługi. Te znaki są wszechobecne i otaczają nas niemal na każdym kroku, dlatego niełatwo stworzyć takie logo, aby trafiło do świadomości tysiąca odbiorców. Nabywcy produktów i usług są bombardowani tysiącami symboli, więc tylko wprawne oko grafika skutecznie prześwietli konkurencję i na podstawie przeprowadzonej analizy, stworzy symbol wyróżniający się spośród tysiąca innych znaków.

Dobre logo na stronę www powinny charakteryzować takie cechy, jak:

  • Prostota

Logo firmy powinno być łatwe do zidentyfikowania i zrozumienia. Powinno mieć jasny, prosty przekaz, który na pierwszy rzut oka będzie zrozumiały dla każdego. Ważne jest, aby unikać skomplikowanych projektów o wielu kolorach i niezrozumiałych, chaotycznych kształtach.

  • Oryginalny design

Logo to element charakterystyczny, nawiązujący do identyfikacji wizualnej marki, dlatego spójność m.in. krojów pisma czy barw i kształtów zastosowanych w znaku graficznym, odgrywa ważną rolę w sukcesie firmy. Unikalne logo świadczy o wyjątkowości, charakteru firmy i przemawia do określonej grupy demograficznej lub rynku niszowego.

  • Przejrzystość

Znak firmowy musi nie tylko wyróżniać się spośród innych znaków funkcjonujących na rynku, ale i dawać wrażenie tego, co reprezentuje. Kształty, kolory i typografia, powinny być czytelne, przyjemne dla oka tworzyć spójną całość, aby widz mógł szybko i bez dłuższego zastanawiania rozszyfrować, co przedstawia logo.

  • Odpowiednie parametry techniczne

Projekt logo musi być tak przygotowany przez grafika, aby dobrze wyglądał zarówno przy wydruku, jak i na ekranie komputera czy smartfona. Należy mieć zatem na uwadze możliwość jego swobodnego skalowania, aby móc je wszechstronnie wykorzystywać. Na przykład logo o małym rozmiarze nadaje się do zamieszczenia na stronach internetowych czy opakowaniach produktów, podczas gdy duże logo jest najlepsze do kampanii marketingowych w druku wielkoformatowym.

Zasady projektowania logo na strony internetowe

Stworzenie loga ponadczasowego, którego wygląd na przestrzeni lat nie straci swojej wyjątkowości i które utrwali się w pamięci wielu osób, to ogromna sztuka. Zmysł estetyczny oraz kreatywne myślenie jest kluczem do tego, by nie powielać schematów i stworzyć jak najbardziej unikatowy znak na stronę internetową.

Projektowanie logo to przedsięwzięcie, które wymaga znajomości wielu zasad. O czym powinien pamiętać twórca dobrego logo?

  • Wykorzystanie prostych form, najlepiej geometrycznych, które łatwo odtworzyć z pamięci.

  • Kolorystyka ograniczona do niezbędnego minimum, najlepiej składająca się z maksymalnie trzech kolorów.

  • Odniesienie się do specyfiki firmy - warto zastanowić się, dla kogo robione jest logo, jeśli np. dla dynamicznych firm można pokusić się o bardziej zdecydowane rozwiązania, np. używaj ostrych linii fontów.

  • Zastosowanie odpowiedniej typografii, która będzie spójna z sygnetem - elementem graficznym. Ważna zasada to stosowanie nie więcej niż dwóch krojów pisma.

  • Upewnienie się, czy logo dobrze wygląda w czerni i bieli.

Ponadto dobry grafik powie: unikaj rażąco jaskrawych i ponurych barw oraz nie używaj gotowych grafik jak clip arty, nie łącz elementów popularnych znaków.

Inne miejsca, w jakich pojawia się logo

Sprawa wydaje się oczywista, ale warto sobie przypomnieć bądź uświadomić, w jakich miejscach oprócz strony internetowej będzie pojawiać się logo. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia projektowego. Do wyboru są media różnego rodzaju m.in. wizytówki, papier firmowy, długopisy, billboard.

Logo powinno być poprawnie wykonane pod względem technicznym, by nie było problemu z jego przeskalowaniem na różnych nośnikach. Logo musi wyglądać dobrze zarówno powiększone, jak i po zmniejszeniu rozmiarów. Kiedy logo można wykorzystać swobodnie w wielu środkach przekazu, mówimy wówczas, że jest uniwersalne.

Piękne i niepowtarzalne logo Twojej firmy

Znajomość marketingu podpowiada, że budowanie wizerunku marki to złożony proces, ale warto zadbać o tę sferę. Dopracowany pod każdym względem, sprawi, że klienci nie przejdą obojętnie obok Twojej firmy. Logo to wizualna reprezentacja marki i zawsze powinno reprezentować jej wartości. Niesamowite logo nie tylko dobrze wygląda, ale także przekazuje właściwe przesłanie odbiorcom. Projekt musi zapadać w pamięć i wywierać wpływ na widza.

Logo, jak powinno wyglądać? Jakie cechy posiadają dobre logotypy? Już nie musisz zadawać sobie tego typu pytań, bo możesz skorzystać z powyższych zasad tworzenia logo lub skorzystać z naszej pomocy. Jeśli Twoja firma nie ma swojego unikatowego znaku, które wyróżniłoby Cię na tle konkurencji, przygotujemy je dla Ciebie.