Grafika strony www – dlaczego jest tak ważna?

Blog - Strony internetowe

Czy Wiecie, że starannie przemyślana grafika to bardzo ważny element strony www, który może zwiększyć ilość klientów nawet o ponad 300%? Niewiarygodne? A jednak. W dzisiejszym artykule opiszemy na co trzeba zwrócić uwagę, by Twoja strona www przynosiła znakomite rezultaty sprzedażowe.

Atrakcyjna grafika - podstawa skutecznej sprzedaży

Na początek jednak chcielibyśmy uświadomić Was jak duże znaczenie ma jakość grafiki i co się dzieje kiedy nie zachwyca wyglądem, a z doświadczenia wiemy, że jest to nierzadkie zjawisko... Otóż nieodpowiednio przygotowana grafika na stronie www może przyczynić się do generowania strat. Statystyki mówią, że użytkownik po wejściu na stronę www już po 1-3 sekundach decyduje czy na niej pozostać w poszukiwaniu dokładniejszych informacji. Jak sami widzicie to bardzo mało czasu, dlatego nieodpowiednio skonstruowana strona może skutecznie zniechęcić użytkowników do jej przeglądania i tym samym doprowadzić do utraty Twoich potencjalnych klientów.

Na szczęście znamy skuteczne metody, które pozwolą nam na przekonanie takich osób, by zechciały pozostać na Waszej stronie www jak najdłużej. Główną rolę w zachęceniu takiej osoby odgrywa w znaczącej mierze dopracowana grafika, która zdecydowanie spowoduje duży wzrost sprzedaży.

Profesjonalna grafika, czyli jaka?

Dzięki grafice, która przyciąga uwagę jesteśmy w stanie wzbudzić zainteresowanie użytkowników i tym samym nakłonić użytkownika do pozostania na naszej stronie www. Kluczową rolę odgrywają odpowiednie hasła oraz rozmieszczenie elementów na stronie www. Te dwa elementy mają na celu skłonić użytkowników do akcji, na których nam zależy np. zachęcić do kontaktu bądź zakupu. Innym atutem odpowiednio zaprojektowanej grafiki jest to, że obrazuje profesjonalizm Twojej firmy, dzięki czemu zaczynają darzyć ją zaufaniem. Wiarygodna firma zawsze cieszy się większym zainteresowaniem, co jest równoznaczne ze wzrostem sprzedaży Twoich produktów lub usług.

Każdy użytkownik, który wejdzie na stronę www od razu powinien zobaczyć to co go interesuje, dlatego tak istotny jest układ strony oraz wyróżnienie jej najważniejszych obszarów. Jak jednak, przed rozpoczęciem prac nad częścią graficzną strony, dowiedzieć się, które rejony witryny są najchętniej odwiedzane? Narzędziem, które pozwoli nam to dokładnie sprawdzić jest Google Analytics. Dzięki niemu nie musimy strzelać w ciemno. Na podstawie danych i statystyk sprawdzamy jakie osoby odwiedzają Twoją stronę www i czego na niej szukają tzn. na jakie produkty bądź zakładki najczęściej wchodzą. Następnie tę wiedzę możemy porównać z Twoimi oczekiwaniami, czyli ustalamy na jakich produktach sprzedaży najbardziej Ci zależy. Mając te dwie informacje określamy, co powinno znaleźć się na stronie głównej. Do czego dokładnie zachęcić osobę odwiedzającą Twoją stronę www.

Jeśli Twoje oczekiwania sprzedażowe są takie same jakie mają Twoi klienci w stosunku do tego czego szukają na stronie www to sprawa jest jasna. Na stronie głównej tworzymy informacje zachęcające do zakupu tych produktów (zdjęcie produktu bądź usługi z opisem). Te działania znacznie podniosą ilość osób pozostających na stronie www, jak i samą sprzedaż. Pamiętaj, by sprawdzić statystyki i nie robić tego na oślep.

Jeśli natomiast większość użytkowników szuka innego produktu niż ten, na którym najbardziej Ci zależy, to trzeba się porządnie zastanowić, co warto zrobić. Wiele czynników ma na to wpływ i do każdego przypadku trzeba podejść bardzo indywidualnie. Powinno się brać pod uwagę: marżę produktu, opłacalność sprzedaży usługi, możliwości dotarcia do potencjalnych klientów itp. Należy to mądrze wyważyć.

Odwiedzający Twoją stronę www bez wahania, po pierwszych sekundach pobytu musi wiedzieć czego dotyczy strona www i czy właśnie takiej szukał.

Podsumowując: Zadbaj o to, by sprawdzić jakie konkretne zakładki bądź produkty odwiedzają użytkownicy Twojej strony www. Jeśli pokrywa się to z Twoimi oczekiwaniami i właśnie na tej sprzedaży z całego Twojego asortymentu zależy Ci najbardziej, umieść informacje o tym produkcie lub usłudze na samym początku strony głównej. Dzięki temu więcej osób pozostanie na Twojej stronie www (zmniejszy się współczynnik odrzuceń) oraz zwiększy się Twoja sprzedaż (konwersja sprzedaży).

Następnym elementem, który zwiększy % zamówień na Twojej stronie www jest "call to action". cdn