Administrator | 25-08-2020
cofnij

Z cyklu: "Mastersite - Dlaczego inwestycja w droższą stronę www jest opłacalna

Zapewnie niejednokrotnie musiałeś zmierzyć się z wyborem – zainwestować w droższą wersję strony www czy może skusić się na mniej kosztowny wariant. W tej części bloga odpowiemy na pytanie - dlaczego inwestycja w droższą stronę www jest opłacalna. Poniżej zamieszczamy objaśnienia najważniejszych pojęć związanych z tym zagadnieniem. Mamy ogromną nadzieję, że rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Współczynnik odrzuceń

Na początku warto wyjaśnić, czym jest współczynnik odrzuceń. Jest to % osób, które opuszczą stronę internetową natychmiast po wejściu na nią. Średni współczynnik odrzuceń badanych przez nas stron www wynosi aż 41%! Chcąc przedstawiać swoją firmę w internecie bardzo istotne jest, by pokazać się z jak najlepszej strony. Ma to kluczowy wpływ na to, jak wiele osób zostanie na Twojej stronie www, a ile z niej wyjdzie po pierwszych sekundach. Badania wykazały, że już po pierwszych 2-3 sekundach odwiedzający stronę internetową decyduje, czy jest godna jego uwagi. Zapewne też tak myślisz wyszukując produkty bądź usług w internecie. Szybko decydujesz, czy szukać na stronie www, którą przeglądasz, czy przejść dalej do następnej. Większość użytkowników internetu tak działa.

Rozpiętość cenowa

Wybór odpowiedniego wykonawcy strony www nie należy do zadań łatwych. Oferują strony www w szerokiej rozpiętości cenowej. Ceny wahają się w granicach od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Wiele osób pomyśli, że nie ma sensu przepłacać. Uważają, że gdy zamówią tańszą stronę internetową uda im się oszczędzić. Nic bardziej mylnego. Pewnie zastanawiasz się, dlaczego? A może sam się już domyślasz. Postaram się wyjaśnić to w konkretny sposób i zaprezentować na przykładzie, który znajdziesz w dalszej części bloga.

NOA (Najbardziej Oczekiwana Akcja)

Ważne jest by jak najwięcej użytkowników przekonać do pozostania na Twojej stronie www, co nie jest prostym zadaniem. W osiągnięciu takiego celu bardzo pomoże posiadanie strony www, która swoją grafiką pokaże profesjonalizm oraz będzie posiadać NOA. Może to być np. slider z prezentowaną przez nas informacją zachęcającą do zakupu. Mówiąc po chłopsku, jest to element strony www, który zwróci na siebie uwagę użytkownika przez co zachęci go do konkretnej akcji a co za tym idzie pozostania na stronie www. Te elementy, które przedstawiłem zwiększają konwersję. Twórca strony www z większym budżetem z pewnością wie o tym jak ważne jest NOA i uwzględni to przy tworzeniu nowej strony www. Natomiast wykonawca z mniejszym budżetem, po pierwsze - nie będzie miał umiejętności bądz czasu na wprowadzenie tego elementu (ponieważ przy takim budżecie nie będzie mu się to opłacać). NOA jest tylko jednym z wielu elementów, które powinny zostać dopracowane przy tworzeniu skutecznych stron www.