Blog - Strony internetowe

Na dziś mamy dla Was małą porcję pojęć ściśle związanych z web design'em. Część z nich na pewno znacie, ale niektóre być może tylko ze słyszenia. Chcielibyśmy rozjaśnić nieco temat i postaramy się Wam dokładnie wyjaśnić znaczenie najważniejszych z nich. Liczymy na to, że będziecie mieli okazję poznać je w praktyce np. kiedy w przyszłości będziecie zamawiać u nas stronę www.

Przegląd projektowych terminów chcielibyśmy rozpocząć od wyglądu strony tzw. layout'u. To zobrazowanie konstrukcji strony z jej układem, szatą graficzną, kolorystyką oraz nagłówkami. Najlepiej kiedy layout charakterem i stylem odpowiada rodzajowi działalności jaki prowadzicie.

Poszczególne elementy strony treści, grafiki, infografiki czy video, nazywane contentem, powinny być unikalne. Nad całokształtem - odpowiednim przygotowaniem contentu - czuwa content manager, natomiast przekonujące i wysokiej jakości teksty przygotuje copywriter.

Profesjonalnie opracowany content pozwala na uzyskanie wysokich wyników wyszukiwania. Mowa tu o pozycjonowaniu czyli wszystkich działaniach, które podniosą pozycję w wyszukiwarce. Częścią tych działań jest SEO (search engine optimization) czyli optymalizacja (dostosowanie) pod kątem wyszukiwarek.

Nieodłącznym atrybutem każdej strony jest rozpoznawalna domena, oczywiście ściśle związaną z profilem firmy. Domena to nic innego jak unikalny adres strony internetowej lub poczty e-mail. Za przykład weźmy naszą stronę: e-hermer.pl. Składa się ona z dwóch części – "e-hermer", czyli nazwy oraz "pl" - rozszerzenia. Jak wspomnieliśmy wcześniej domena jest unikalna. Oznacza to, że nie ma możliwości, aby jedna domena była przypisana do większej ilości stron – jest tylko jedna, niepowtarzalna. Kolejnym terminem, o którym na pewno słyszeliście, a który warto znać jest hosting. Pod tą nazwą kryje się usługa związana z udostępnieniem (wynajęciem) miejsca na pracującym przez całą dobę serwerze.

Dodatkowo warto zająć się rozpowszechnieniem i promocją strony www. Najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów od AdWords – efektywnej kampanii reklamowej prowadzonej z wykorzystaniem linków sponsorowanych. Ciekawym rozwiązaniem jest stworzenie tzw. landingpage (micropage). W wolnym tłumaczeniu to strona lądowania lub innymi słowy strona docelowa. Przekierowanie na nią następuje kiedy użytkownicy klikną na reklamę, link sponsorowany lub baner reklamowy. Zadania jakie spełnia landingpage to skupienie uwagi użytkownika i nakłonienie go do konkretnego działania (konwersja) – najczęściej zakupu produktu, wypełnienia formularza.

Mamy nadzieję, że dzisiejszy artykuł okazał się pomocny i rozwialiśmy Wasze wszelkie wątpliwości dotyczące jednych z najczęściej używanych pojęć z branży web design'u.