Wizerunek firmy... - dobrze wiemy, że odpowiednio dopracowany może przynieść wiele korzyści. Podążając za powszechnie znanym powiedzeniem: "Jak Cię widzą, tak Cię piszą", chcielibyśmy pokazać Wam jak ważne jest posiadanie skrojonej na miarę indentyfikacji wizualnej. Jednak warunkiem koniecznym do opracowania odpowiedniej strategii jest gruntowne poznanie firmy, dla której identyfikacja ta ma być przygotowana.
Fundamentem, na którym budujemy identyfikację wizualną jest tożsamość firmy (corporate identity). Kiedy mówimy o tożsamości mamy na myśli wszystkie elementy definiujące firmę oraz jej cechy charakterystyczne, których na próżno szukać w innych firmach. To swoisty "obraz" firmy, czyli sposób w jaki jest postrzegana przez osoby z zewnątrz. Odzwierciedleniem tożsamości firmy jest właśnie identyfikacja wizualna.
Zastanówmy się teraz jakie elementy wchodzą w skład identyfikacji wizualnej. Pierwsze skojarzenie jakie przychodzi na myśl to logo i oczywiście jest słuszne. Logo stanowi niezbędny atrybut firmy, za pomocą którego w szybki sposób można przekazać wiele treści oraz wartości jakimi kieruje się firma. To jakie formy przybiera zależy od naszej inwencji twórczej i w zasadzie ogranicza nas tylko wyobraźnia. Dla przykadu chcąc uzyskać logo o bardziej szlachetnej estetyce powinniśmy skupić się na symetrii i harmonii. Natomiast projekt o skomplikowanej kompozycji, na pierwszy rzut oka chaotycznej, to dobra idea na odzwierciedlenie dynamiki. Wszystko zależy od tego jak chcemy, aby firma była odbierana. Zawsze jednak należy pamiętać, by projektować z wyczuciem i inspirować się obecnie panującymi standardami. Podsumowując - unikalność i czytelność to cechy jakie powinno posiadać profesjonalne logo.
Kolorystyka – kolejny nieodłączny element identyfikacji. Najważniejsze, aby dobrać ją adekwatnie do charakteru firmy, ponieważ barwy warunkują reakcje odbiorców. Przede wszystkim nie można tracić na rozpoznawalności, którą odpowiednio dobrana kolorystyka może znacząco zwiększyć.
Ogromne znaczenie w tworzeniu niepowtarzalnej identyfikacji wizualnej ma typografia, czyli wygląd tekstu. Poprawnie przygotowana typografia powinna nadawać charakteru i być spójna z pozostałymi komponentami identyfikacji. Projektowanie typografii rządzi się takimi samymi prawami jak projektowanie logo. Należycie wykonana typografia jest dopasowana do całości identyfikacji pod kątem m.in. kontrastu, kształtu, kolorystyki. Atrakcyjność identyfikacji wizualnej można podnieść poprzez wykorzystanie motywu graficznego.
Odpowiednia oprawa grafik wzbogaca wizerunek firmy, co jest ich niewątpliwą zaletą. To doskonały sposób na przedstawienie wprost idei firmy, którą odbiorca odczytuje bez dłuższego namysłu. Opracowanie identyfikacji wizualnej na wysokim poziomie to przede wszystkim możliwość wykreowania rozpoznawalnego wizerunku firmy na rynku. Dzięki niej firma ma szansę być postrzegana przez klientów jako nowoczesna i profesjonalna. Pozytywny wizerunek niezwykle ułatwia zdobyć zaufanie klientów, od którego natomiast bezpośrednio zależy to, czy firma osiągnie sukces. Możemy zatem postawić znak równości między profesjonalnie wykreowaną identyfikacją wizualną a lepszą komunikacją firma-klient.